۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85160075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص یک هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌های اربعین در مرز شلمچه

آبادان - ایرنا - آبادان - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های شلمچه برای برگزاری اربعین تخصیص یافته که این رقم نسبت سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا علی زارعی سه‌شنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی منطقه آزاد اروند با اعضای ستاد و کمیته‌های استانی و نهاد بازسازی عتبات‌عالیات در شلمچه با بیان اینکه اعتبارات سال گذشته برای زیرساخت های شلمچه ۳۰۰ میلیارد ریال بود افزود: از چند ماه گذشته، فعالیت‌های ستاد اربعین منطقه آزاد اروند آغاز شده و اقدامات خوبی در حوزه‌های زیرساخت، عمران و فرهنگی صورت پذیرفته است.

رئیس ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: اقدامات خوبی در بخش‌هایی همچون آب آشامیدنی، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، اقدامات سرمایشی، محوطه سازی، ایجاد سایه‌بان، ایجاد جاده دسترسی انجام شده که اربعین سال جاری را نسبت به سال‌های گذشته متمایز خواهد ساخت.

زارعی اظهار کرد: خدمت به زائران اباعبدالله و همکاری با نهادهای خدمت رسان، از جمله ستادهای استانی و کشوری اربعین، همچنین ستاد بازسازی عتبات عالیات را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره موضوع تخصیص زمین به موکب‌داران، گفت: این آمادگی در سازمان منطقه آزاد اروند وجود دارد تا به متقاضیان مورد تأیید ستاد بازسازی عتبات عالیات، طبق ضوابط زمین واگذار شود.

تشکیل ۱۸ کمیته توسط ستاد بازسازی ستاد عتبات عالیات استان خوزستان برای اربعین

در این نشست رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، با بیان اینکه برگزاری باشکوه مراسم اربعین، کشور و انقلاب را بیمه می‌کند، بیان کرد: اربعین حسینی محور وحدت ۲ ملت ایران و عراق است که خنثی کننده توطئه دشمنان محسوب می شود؛ لذا هر چه در توان داریم باید برای برگزاری و پذیرایی از زائر امام حسین (ع) به میان آوریم.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: ۱۸ کمیته توسط ستاد بازسازی ستاد عتبات عالیات استان خوزستان تشکیل شده است تا انواع خدمات در اختیار زائران اباعبدالله قرار گیرد.

وی افزود:زائران اربعین حسینی از بدو ورود به مرزهای استان از خرید مایحتاج مصرفی خود بی نیاز خواهند بود و خدمات دهی مواکب این استان از ورودی مرزهای خوزستان تا شهر کربلا ادامه دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، تصریح کرد: یک تحول اساسی و زیر بنایی در پایانه مرزی شلمچه توسط سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد شده که به یاری خدا، با آغاز این مراسم در سال جاری، به اهمیت این فعالیت‌ها، بیشتر پی خواهیم برد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha