۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85159815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یازدهمین دوره المپیاد آمادگی دادرسان هلال احمر زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یازدهمین دوره المپیاد آمادگی مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر با رقابت ۱۶۸ دانش آموز دختر و پسر در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت الله هاشمی روز سه شنبه در حاشیه یازدهمین دوره المپیاد آمادگی مهارتهای امدادی دادرسان هلال احمر، افزود: دانش آموزان پایه هشتم پس از گذراندن آموزش های برنامه ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) وارد مسابقات المپیاد مهارت های امدادی می شوند.
وی اظهار داشت: این مسابقات در سه سطح درون مدرسه ای، منطقه ای و شهرستانی اجرا می شود و در حال حاضر مرحله استانی این رقابت ها به مدت ۲ روز آغاز شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد: امروز در مرحله استانی و نخستین روز از رقابت ها ۸۴ نفر از دانش آموزان پسر پایه هشتم از شهرستان های استان با هم در حال رقابت هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: فردا /چهارشنبه/ نیز ۸۴ دانش آموز دختر در همین پایه تحصیلی از شهرستان های استان در مرحله استانی رقابت خواهند کرد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این المپیاد، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی برای مقابله با حوادث است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، توسعه و ترویج ظرفیت های خودامدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت های کارگروهی را از دیگر اهداف یازدهمین دوره این المپیاد برشمرد.
هاشمی تصریح کرد: رقابت دانش آموزان در رشته های پناه گیری و خروج ایمن، آتشنشانی، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی، ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی و اسکان اضطراری است.
وی افزود: در مرحله استانی این المپیاد سه تیم برتر انتخاب و یک تیم نیز به عنوان بشردوست معرفی خواهد شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های اول دختران و پسران به مرحله کشوری این مسابقات اعزام خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha