۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85159780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوان خوزستانی می توانند در تغییر فرهنگ مصرف برق پیشگام باشند

اهواز- ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت مشارکت بانوان در مدیریت مصرف برق گفت: بانوان خوزستانی می توانند همواره در تغییر فرهنگ مصرف برق پیشگام و تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایرنا مریم مراد اسکندی سه شنبه در همایش مدیریت بهینه مصرف برق با محوریت بانوان و خانواده در تالار اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان افزود: تغییر فرهنگ الگوی مصرف برق بهترین راه برای پایداری انرژی است، این انرژی که از گذشته به ما رسیده و ما امانتدار آن هستیم با فرهنگ درست استفاده از آن می تواند به نسل بعد منتقل شود.

وی افزود: ما به عنوان یکی از ارکان جامعه بزرگ ایران اسلامی می توانیم در این شرایط حساس و بحران زا دست به دست هم دهیم تا در کنار مسئولان با گام‌هایی مثبت برای رشد و پویایی جامعه تلاش کنیم.

مراد اسکندری با اشاره به نقش تاثیر گذار بانوان فرهنگ ساز در جامعه بیان کرد: بانوان می توانند در کنار بزرگمردان صنعت برق که برای تامین انرژی و پایداری آن تلاش می کنند گام هایی تاثیر گذاری بردارند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: نشان دهیم زنان همچنان پیشگام و پیشتاز هستند و هر کجا زنان با توانمندی و اراده کاری را پیش گرفتند در آن امر موفقیت حاصل شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: ساخت نیروگاه برق بسیار پرهزینه و حفظ و نگهداری آن نیز هزینه بر است، هر فرد می تواند با مصرف درست حتی خاموش کردن یک چراغ در مدیریت مصرف برق تاثیر گذار باشد و این صرفه جویی در حجم بالا، عدد بسیار بزرگی خواهد بود.

استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این همایش با تشریح محورهای مدیریت مصرف برق از جمله کیفیت برق مورد نیاز برای تجهیزات الکتریکی خانگی، چگونگی مدیریت و کنترل شبکه برق رسانی، زمان مصرف برق در بخش خانگی و پتانسیل آن برای مدیریت مصرف برق، افزایش ظرفیت های نیروگاهی و تاثیر گرمایش زمین بر رشد مصرف و مشوق‌های مالی در بخش خانگی پرداخت.

دکتر الهه مشهور با اشاره به این که برق قابل ذخیره سازی نیست ادامه داد: در هر لحظه باید کل تولید نیروگاه ها با مصرف برابر باشد. همچنین باید توجه داشت که ناترازی در تولید و مصرف، خاموشی به دنبال دارد و اگر مقدار ناترازی زیاد باشد،خاموشی گسترده و ناخواسته رخ می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha