طرح توقیف خودروهای تغییر وضعیت یافته تا پایان سال ادامه می‌یابد

رشت - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح سه روزه توقیف خودروهای تغییر وضعیت گفت: در این طرح که با رویکرد فراهم کردن آسایش و رفاه حال بیشتر مردم به اجرا درآمده تاکنون حدود ۳۰۰ دستگاه خودرو توقیف شده و مقرر است این طرح تا پایان سال نیز ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز سه‌شنبه درحاشیه بازدید از خوردوهای توقیف شده تغییر وضعیت یافته در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آسایش و آرامش مردم اولویت نیروی انتظامی است، افزود: برخی‌ از افراد با تغییر وضعیت خودروی خود برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند که این امر تخلف است و با رانندگان این خودروها طبق قانون برخورد می‌شود.

سردار ملکی ادامه داد: متاسفانه برخی از خودروهای یادشده بدلیل تغییر وضعیت از استاندارد خارج و بهنگام سرعت زیاد واژگون می شوند که متاسفانه این امر منجر به جراحت و حتی فوتی سرنشین یا سرنشینان این خودروها می‌شود.

فرماندهی نیروی انتظامی گیلان با اشاره به آغاز فصل سفر و حضور گردشگران در استان بیان کرد: پیش‌بینی ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده اما برای کاهش تصادفات بویژه سوانح رانندگی منجر به فوت باید مردم نیز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به طور کامل رعایت کنند.

سردار ملکی اضافه کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی برای ایجاد امنیت بیشتر رانندگان و مسافران و نیز کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها حضور دارند تا با مشارکت مردم و رعایت قوانین ایامی خوشایند و بدون خطر سپری شود.

وی به افزایش فوتی‌های ناشی از تصادفات اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در سه ماهه نخست سال جاری آمار فوتی های تصادفات در استان حدود ۳۶ درصد رشد دارد که بیشتر فوت شدگان این سوانح را عابران پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه هدف کاهش تصادفات است و حتی یک فوتی نیز زیاد است، ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح های در نظر گرفته شده و رعایت قوانین از سوی مردم تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات در گیلان روند نزولی داشته باشد.

سردار ملکی با بیان اینکه ۱۳۵ پل عابر پیاده در گیلان وجود دارد که هیچ‌ یک مکانیزه نیستند، اظهار کرد: استفاده مردم از پل های عابر پیاده نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد لذا دستگاه‌های متولی باید در مکانیزه کردن پل‌های عابرپیاده و نصب سرعتکاه اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha