۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85159561
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

رشد چشمگیر ورشکستگی کسب‌وکارها در آمریکا

۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85159561
رشد چشمگیر ورشکستگی کسب‌وکارها در آمریکا

تهران- ایرنا- شرکت ارائه‌دهنده داده‌های مربوط به ورشکستگی در آمریکا از رشد ۶۸ درصدی در این بخش خبر داد و دلیل آن را افزایش نرخ بهره، تورم و افزایش هزینه‌های استقراض عنوان کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از رویترز، شرکت اپیک به عنوان ارائه‌دهنده داده‌های ورشکستگی در آمریکا اعلام کرد که پرونده‌های تحت فصل ۱۱ قانون ورشکستگی آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش یافته است.

براساس داده های موجود، گروه مالی SVB (بانک سیلیکون ولی)، شرکت خدمات بهداشتی Envision Healthcare، شرکت تولیدات کالای خواب Bed Bath & Beyond، شرکت تولیدات کالاهای سرگرمی Party City Holdco، شرکت خودروسازی لوردس تاون و شرکت تولیدکننده تجهیزات آتش نشانی Kidde-Fenwal از جمله قربانیان چند دهه نرخ بهره بالا و تورم عنوان شده اند.

ایمی کواکن باس مدیر اجرایی موسسه ورشکستگی آمریکا (یک شرکت متخصص در زمینه بررسی ورشکستگی) در بیانیه ای گفت: رشد پرونده های مرتبط با قانون ورشکستگی بازتاب بدهی فزاینده ای است که خانوارها و مشاغل به دلیل افزایش نرخ بهره، تورم و رشد هزینه های استقراض با آن روبرو هستند.

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) پس از ۱۰ بار افزایش متوالی، نرخ بهره کلیدی را به محدوده هدف ۵ تا ۵.۲۵ درصد افزایش داده و بدین ترتیب توان وام گرفتن را برای شرکت ها و افراد کاهش داده است. هرچند فدرال رزرو در ماه گذشته میلادی (ژوئن) نرخ بهره را افزایش نداد، اما گفته می شود تا پایان سال جاری میلادی دو افزایش دیگر انجام می شود.

براساس اعلام اپیک، در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی، ۲ هزار و ۹۷۳ ورشکستگی به ثبت رسیده است که در مقایسه با یک هزار و ۷۶۶ مورد سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha