۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85159545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۵۳۹ واقعه ولادت در خراسان جنوبی ثبت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: سه ماه ابتدای امسال سه هزار و ۵۳۹ واقعه ولادت در این استان ثبت شده که ۲ هزار و ۳۳۲ مورد معادل ۶۶ درصد شهری و ۳۴ درصد آنها روستایی بوده است.

سید مرتضی امیرآبادی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۳۸ نوزاد متولد شده است که هزار و ۷۹۳ نفر معادل ۵۱ درصد پسر و هزار و ۷۴۶ نفر معادل ۴۹ درصد دختر بوده‌اند و در مجموع به ازای هر۱۰۳ پسر در خراسان جنوبی ۱۰۰ دختر متولد شد.

وی بدون اشاره به افزایش یا کاهش این میزان ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: ۹۹.۶ درصد از ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه بوده و ۳۱ مورد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نوزادان دوقلو و یک مورد سه‌قلو است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: فراوانی نام پسران در استان به ترتیب امیرعلی (۵۴ مورد)، حسین (۵۱)، امیرحسین (۴۳)، علی (۴۳) و ابوالفضل (۳۸ مورد) بوده و بیشترین فراوانی نام دختران نیز به ترتیب فاطمه (۶۴ مورد)، فاطمه زهرا (۴۷)، ریحانه (۴۰)، زینب (۳۳) و زهرا (۳۱ مورد) است.

وی افزود: همچنین در این مدت هزار و ۵۳ واقعه فوت در خراسان جنوبی به ثبت رسید و از کل مرگ و میرهای ثبت شده ۶۰۸ نفر معادل ۵۸ درصد مرد و ۴۴۵ نفر زن بوده‌اند، ۵۹۵ نفر معادل ۵۷ درصد شهری و ۴۳ درصد روستایی بوده و به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۱۱ مورد فوت به ثبت رسیده است.

امیرآبادی زاده گفت: ۲۰ نفر با سن ۱۰۰ سال و بیشتر سال گذشته در استان فوت کردند که هشت نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و ۳۳۷ نفر در استان خراسان جنوبی فوت کردند و نسبت به سال ۱۴۰۰ با آمار چهار هزار و ۹۹۸ نفر، شمار فوتی‌ها با فروکش کردن بیماری کووید۱۹ و تزریق واکسن کرونا کاهش یافت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی درباره سن امید به زندگی در این استان گفت: میانگین سن فوت زنان در خراسان جنوبی ۶۹ سال و در مردان ۶۳.۵ سال است که استان در زمینه میانگین سن فوت نسبت به میانگین کشوری حدود یک سال بالاتر است.

وی گفت: ۲ هزار و ۴۳۷ نفر از فوتی‌های پارسال مرد و هزار و ۹۰۰ نفر زن بودند، بیشترین فوتی‌ زنان در گروه سنی ۸۵ تا ۸۹ سال و در مردان گروه سنی ۸۵ تا ۹۵ سال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha