۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۰
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85159056
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گفتمان تبدیل ایلام به پارس غربی در حال تحقق است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به طرح‌های مهم نفت و گاز در استان گفت: گفتمان تبدیل ایلام به پارس غربی در حال محقق شدن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا دوشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل نفت و گاز غرب در محل استانداری ایلام با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در استان افزود: ۶ درصد ذخایر نفتی و ۱۱ درصد ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد.

وی گفت: از ۱۴۰ هزار بشکه نفت تولیدی در غرب ایران، ۱۳۵ هزار بشکه نفت در استان ایلام تولید می شود، این میزان تولید خود گواه میزان ظرفیت های نفتی در این استان دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه عدالت باید در مورد ظرفیت های نفت و گاز در استان رعایت شود، افزود: اتفاقات خوبی در بحث استقلال نفت و گاز استان، پرونده های مالیاتی و عوارض آلایندگی برای استان رخ داده است.

بهرام نیا بیان کرد: باید متناسب با میزان تولیدات نفت و گاز در استان، به همان اندازه به استان در بخش های مختلف از جمله مسئولیت های اجتماعی توجه شود.

وی گفت: یکی از مهمترین خواسته های ما از نفت و گاز غرب، مستقر شدن نفرات متناسب با سمت های تعریف شده در دفتر عملیاتی نفت و گاز در استان ایلام است.

استاندار ایلام افزود: خواهان اجرای قانون در مورد پروژه های نفت و گاز در استان هستیم، مطالبه مردم استان انجام تعهدات مسئولیت های اجتماعی شرکت های نفت و گاز در استان است.

بهرام نیا با اشاره به طرح های مهم نفت و گاز در استان از جمله توسعه میدان های نفتی و گاز گفت: گفتمان تبدیل ایلام به پارس غربی در حال تبدیل به واقعیت است.

پروژه های میدان نفتی مشترک در استان ایلام نیازمند توجه ویژه وزارت نفت هستند
نماینده مردم ایلام در مجلس نیز با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در استان ایلام، گفت: شرکت های نفت و گاز به تعهدات در قبال مسئولیت های اجتماعی، مالیات، عوارض آلایندگی در استان عمل کنند.

علی اکبر بسطامی بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم استان در حوزه نفت و گاز، اجرای تکالیف شرکت های نفت و گاز برای استفاده از نیروی های بومی در پروژه های استان است.

وی افزود: پروژه های میدان نفتی مشترک در استان ایلام نیازمند توجه ویژه وزارت نفت هستند، ما در خواست داریم پروژه های نفت و گاز استان از طریق منابع دولت انجام شود چراکه شرکت های خصوصی به تعهدات خود عمل نمی کنند.

گفتمان تبدیل ایلام به پارس غربی در حال تحقق است

بسطامی با اشاره به اینکه قانون برای همه ما فصل الخطاب است، اظهار کرد: شرکت های نفتی و گاز در قبال آلایندگی، مالیات، مسئولیت های اجتماعی به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

وی گفت: در بحث اختصاص سهم اعتبارات مناطق نفت خیر کشور به ضریب محرومیت استان توجه ویژه شود.

استفاده از مدیران ایلامی در سمت های نفت و گاز غرب
دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه ۹۵ درصد تولیدات نفت و گاز غرب کشور مربوط به ایلام است، افزود: به عنوان نماینده مردم خواهان تعهدات قانونی شرکت های نفت و گاز در استان هستیم.

سارا فلاحی بیان کرد: استقلال شرکت نفت و گاز در استان، استفاده از نیروهای بومی در پروژه های نفت و گاز، استفاده از مدیران ایلامی در سمت های نفت و گاز غرب از مهمترین خواسته ها و مطالبات مردم است.

وی گفت: به توسعه میدان های گازی تنگه بیجار، باباگیر و بانکول توجه ویژه شود، تسریع در انجام پروژه های نفت و گاز در استان باعث اشتغال و توسعه استان می شود.

نماینده مردم ایلام اضافه کرد: جاده ها و زیرساخت هایی که در استان ایلام مورد استفاده شرکت های نفت و گاز قرار می گیرد، در بحث مسئولیت های اجتماعی برای اختصاص اعتبار مورد توجه ویژه قرار گیرند.

در پایان این مراسم محمود نصیری به عنوان مدیرعامل جدید نفت و گاز غرب معرفی و از زحمات علی رضایی مدیرعامل پیشین تقدیر و تشکر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha