۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85159053
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشن اعیاد مذهبی در ایلام نیاز به بازنگری دارد 

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برگزاری آیین های مذهبی نیازمند تجدید نظر است تا فضایی شاد بر جامعه حاکم و یک تعادل منطقی بین جشن و عزای خاندان رسالت برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار شامگاه دوشنبه در حاشیه برگزاری بازدید محل برگزاری جشن غدیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همانگونه که مراسم عزاداری ائمه اطهار (ع) با شور و اهمیت ویژه ای برگزار می شود، باید جشن اعیاد و میلاد نیز با حرارت و نشاط بیشتری اجرا شود.

وی ادامه داد: ایجاد مداوم جشنواره های مذهبی همچون جشن امروز نیاز به فرهنگ سازی و جای کار دارد و باید برگزاری اینگونه مراسم های شادی بخش متمرکز برای اهل بیت استمرار داشته باشد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه باید فضای جشن و ابراز شادمانی برای خادمان اهل بیت بر عزاداری ها غلبه پیدا کند، تاکید کرد: جشن های اعیاد که به صورت مردمی و با حضور خودجوش و پرشور مردم برگزار می شود، نیازمند مکان های مناسب است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با ابراز خرسندی از جشن غدیر امسال بیان کرد: عید غدیرخم امسال متفاوت تر از همیشه و با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار شد و باید با اجرای اینگونه برنامه ها، فضای شادی و نشاط را بر جامعه و به ویژه برای نسل جدید حاکم کنیم.

برگزاری جشن اعیاد مذهبی در ایلام نیاز به بازنگری دارد 

دشمنان از صدر اسلام تاکنون در صدد جدایی بین مردم و ولایت بوده اند

استاندار ایلام هم با حضور در جمع مردم حاضر در جشن غدیرخم گفت: عید غدیر خُم بزرگترین عید امت اسلامی و روز ناامیدی دشمنان اسلام و روز اعتلا و اکمال دین است.

حسن بهرام نیا اظهار کرد: دشمنان از همان زمان واقعه غدیر تاکنون در همه برهه های زمانی تلاش داشته اند بین مردم و ولایت فاصله بیندازند و در شرایط کنونی نیز دشمنان همان خط و مسیر مخالفان ولایت را دنبال می‌کنند اما با بصیرت ملت ایران و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نقشه های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شود و مردم دشمنان را ناامید کرده و پای نظام و انقلاب بوده و هستند.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه‌های متنوعی در ایام مبارک دهه امامت و ولایت در سطح استان در حال اجرا است و امروز نیز جشن بزرگ عید غدیر با حضور پرشور مردم ولایتمدار ایلام اجرا شد.

به گزارش ایرنا، جشن بزرگ عید غدیرخم عصر امروز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مصلی شعر ایلام به مدت چهار ساعت با شرکت اقشار مختلف مردم و با حضور شخصیت های محبوب شبکه پویا و نهال برگزار شد.

باتوجه به توزیع تعرفه های شرکت در قرعه‌کشی بدون احتساب تعرفه های تکراری ۱۱ هزار نفر در این جشن شرکت کردند.

سال گذشته برای اولین بار جشن نیمه شعبان به صورت متمرکز و به مدت زمان ۱۰ ساعت متوالی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha