۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85158590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز رزمایش تایوان در سواحل دریای چین جنوبی

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85158590
آغاز رزمایش تایوان در سواحل دریای چین جنوبی

تهران- ایرنا - ارتش تایوان امروز دوشنبه رزمایشی در ساحل استراتژیک چین جنوبی با شلیک موشک از خودروهای زرهی برای تخریب اهداف نزدیک به ساحل با شبیه سازی عملیات عقب راندن نیروهای دشمن برگزار کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، چین که طی ۳ سال گذشته فشار نظامی بر تایوان را افزایش داده است همواره تایوان را بخشی از خاک خود می داند. بنابراین نیروهای نظامی تایوان به شکل منظم تمرین هایی را در صورت مقابله با حمله چین انجام می دهند. در زرمایشی که امروز در سواحل استراتژیک جنوبی تایوان انجام شد خودروهای نظامی استتار شده ارتش در اطراف منطقه ساحلی پینگتونگ فانگ شان در جنوب این جزیره تردد کردند، سپس موشک های ضدتانک ساخت آمریکا برای نابود کردن اهداف ساکن در نزدیک خط ساحلی شلیک شد.

سون لی فانگ سخنگوی وزارت دفاع تایوان به خبرنگاران گفت: «بیشتر بخش های رزمایش امروز شامل تمرین های توپخانه ای بود چرا که رزمایش دفاعی باید شبیه نبرد واقعی باشد تا به ارتش ما اعتماد به نفس و توانایی لازم برای دفاع از خود بدهد. »

پینگتونگ در تنگه تایوان، دریای چین جنوبی، اقیانوس آرام و کانال باشی واقع شده که تایوان را از فیلیپین جدا می کند. این منطقه برای رصد کردن فعالیت ارتش چین بسیار استراتژیک است و پتانسیل فرود هواپیما در زمان حمله را دارد.

تایوان مهمترین رزمایش خود به نام رزمایش سالانه هان کوآنگ را در پایان ماه جاری میلادی با تمرکز بر مبارزه در برابر یک محاصره و حفظ توانایی پروازی نیروهایش برگزار خواهد کرد. انتظار می رود در این رزمایش ها جنگنده های نیروی هوایی در فرودگاه های غیرنظامی از جمله فرودگاه بین المللی تائویوآن عملیات انجام دهند تا از امکانات خود در صورت غیرقابل استفاده شدن پایگاه های هوایی در جنگ استفاده کنند.

چین در ماه آوریل و پس از دیدار تسایی اینگ ون رئیس اجرایی تایوان و کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس آنجلس رزمایش حمله دقیق و محاصره تایوان را انجام داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha