۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85158492
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم جذب نخبگان را سرعت بخشید

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85158492
دولت سیزدهم جذب نخبگان را سرعت بخشید

کرج – ایرنا - مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان به همکاری مشترک با سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای جذب نخبگان اشاره کرد و گفت:‌ دولت سیزدهم جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی را سرعت داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدحسین جهانگیری» روز دوشنبه در افتتاح نخستین دوره آموزشی ارزیابی و جذب نخبگان وزارت جهاد کشاورزی که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) این وزارت خانه واقع در استان البرز در حال برگزاری است، افزود: بنیاد ملی نخبگان شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان را برای اثرگذاری آن ها در بدنه دولت و بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه بایستی زیرساخت های لازم برای اثرگذاری بیشتر نخبگان مهیا شود، اظهار کرد: برای جذب نخبگان مسیرهای مختلفی در نظر گرفته شده که با همکاری بخش های مختلف دولتی و خصوصی در کشور امکان پذیر است.

وی اثرگذاری بیشتر نخبگان در جامعه را در جذب آن ها دانست و گفت: یکی از مسیرهای جذب نخبگان در بخش خصوصی است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بکارگیری در شرکت های دانش بنیان در حال انجام است ولی مسیر بعدی جذب در بحث کارآفرینی امکانپذیر است که با صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک فناوری پردیس انجام می شود.

جهانگیری آخرین مسیر جذب نخبگان را در دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: بنیاد ملی نخبگان از سال های ابتدایی آغاز به کار خود یعنی حدود سال ۱۳۸۵ دغدغه جذب نخبگان را داشته که اقدامات مختلفی داشته ولی در سال ۱۴۰۰ مصوبه ای داشتیم که مسیر و ریل گذاری آن به صورت مشترک با سازمان امور اداری و استخدامی انجام شد.

وی با بیان اینکه این مصوبه منجر به شناسایی و جذب تعدادی از نخبگان شد، اظهار کرد: هر ریل گذاری موانعی دارد که در مواقعی سرعت کار را کُند می کند ولی دوباره جریان پیدا می کند که در جذب نخبگان سال اول این مصوبه گذشته و امیدواریم در سال های بعد مسیر روانتری داشته باشیم.

ثبت نام حدود هفت هزار نخبه برای جذب در دستگاه های اجرایی

مدیرکل دفتر پایش و شبکه سازی سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به انتشار دو فراخوان توسط این بنیاد برای ثبت نام نخبگان در آزمون های استخدامی، گفت: در ۲ فراخوان گذشته حدود هفت هزار نخبه ثبت نام کردند که یک هزار و ۱۰۰ نفر از آن ها در دستگاه هایی که اعلام نیاز کرده بودند، پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی نخستین دستگاهی بود که برای جذب نخبگان اعلام آمادگی کرد، افزود: بعد از جذب نخبگان موضوع نگهداشت این افراد را در دستگاه ها داریم که با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور شیوه نگهداشت در حال تدوین است.

وی اظهار کرد: دستگاه ها نباید در شرایط اضطرار اقدام به استخدام کنند که بعد از گذر سال ها اگر این شرایط از بین برود و اعلام عدم نیاز کنند، این موضوع پذیرفتنی نیست.

جهانگیری گفت: مسیر ریل گذاری جذب نخبگان بایستی با سرعت و دقت جلو برود که کمک دستگاه ها و نهادها محقق می شود تا شاهد اثرگذاری نخبگان در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha