۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۶:۵۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85157725
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۹۷ فقره تخلف زیست محیطی در زنجان ثبت شد

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۶:۵۴
کد خبر: 85157725
۹۷ فقره تخلف زیست محیطی در زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال ۹۷ فقره تخلف زیست محیطی در استان ثبت شد، گفت: ۱۰۱ متخلف در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

اسماعیل قلی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده ۱۰ قبضه سلاح غیرمجاز شکاری و ۱۳ قطعه کبک از صیادان کشف شده است.

وی ادوات و وسایل کشف شده در مدت یاد شده را ۴۰ مورد شامل تور زنده گیری پرنده و ماهی و فشنگ دوربین چشمی پروژکتور عنوان کرد و گفت: در این مدت تخریب و تصرف اراضی ملی ۷۴ مورد به میزان ۵۱۱ هکتار بوده است.

این مسوول ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال ۲ مورد آتش سوزی به میزان ۹.۲ هکتار به وقوع پیوسته و همچنین تعداد پرونده های قضایی مختومه و در جریان به ترتیب ۱۴ و ۵۴ فقره بوده است.

وی اظهار داشت: طی خرداد سال جاری شمار اخطاریه های زیستی محیطی ۱۰ مورد و تخریب و تصرف اراضی ملی به میزان ۲۵ هکتار گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با بیان اینکه محیط‌بانان استان زنجان به صورت شبانه روزی مشغول رصد و پایش منطقه هستند، ادامه داد: با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست شامل شکار و صید غیرمجاز، تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع و حمل غیرمجاز اشجار، برداشت های غیرمجاز و آلودگی خاک، آب و هوا مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گفته قلی زاده، مناطق حفاظت شده سرخ‌آباد و انگوران، سه منطقه شکار ممنوع فیله‌خاصه، خرمنه‌سر و خراسانلو و پناهگاه حیات وحش انگوران، محل امنی برای حیات وحش زنجان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha