۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85157501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از انسداد ۲ حلقه چاه آب غیرمجاز در ورامین تا نصب ۳۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های پاکدشت

ورامین - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا از انسداد ۲ حلقه چاه آب غیرمجاز کشاورزی با دبی ۵۰ لیتر بر ثانیه و مجموع عمق ۱۴۰ متر در اراضی کویرآباد بخش جواد آباد شهرستان ورامین خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، محمد رضا گیتی پژوه اظهار داشت: با تلاش کارشناسان حقوقی این شرکت و با هدف صیانت از منابع آب های زیر زمینی، ۲ حلقه چاه آب غیرمجاز کشاورزی پس از پیگیری های مستمر چند ساله با اخذ حکم قضایی از شعبه اجرای احکام دادگاه بخش جواد آباد پر و مسدود شد.

وی افزود: عملیات خروج منصوبات و پر و مسدود کردن این چاه توسط مالک انجام شد و این عملیات هیچ هزینه ای برای آب منطقه ای نداشت.

این مسئول با بیان اینکه دشت ورامین جزو دشت های بحرانی کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: انسداد چاه های غیرمجاز با دبی بالا در اولویت کاری این شرکت قرار دارد.

گیتی پژوه اضافه کرد: با انجام این عملیات از برداشت حدود ۶۲۳ هزار متر مکعب آب سالانه از منابع آب زیر زمینی دشت ورامین جلوگیری شد.

وی یادآور شد: امور منابع آب ورامین بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

۳۰ عدد کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز شهرستان پاکدشت نصب شد

از انسداد ۲ حلقه چاه آب غیرمجاز در ورامین تا نصب ۳۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های پاکدشت

مدیر امور منابع آب پاکدشت از نصب ۳۰ مورد کنتور هوشمند در حوزه عملکرد این امور خبر داد و گفت: با تلاش واحد بازرسی امور منابع آب پاکدشت طی سه ماه اول سال جاری تعداد ۳۰ مورد کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز این شهرستان نصب شده است.

علیرضا خانی زاد افزود : نصب کنتور هوشمند بر روی چاه ها یکی از طرح های مهم تعادل بخشی بوده که امور منابع آب شهرستان پاکدشت در جایگاه حاکمیتی خود این پروژه را جهت مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری و اجرا می کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شبانه روزی ماموران امور منابع آب این شهرستان درخصوص انجام صحیح وظایف قانونی تاکید کرد: امور منابع آب پاکدشت به عنوان متولی آب در حوزه عملکرد شهرستان و به عنوان نماینده شرکت آب منطقه ای تهران با جدیت و بر اساس قانون نسبت به برخورد با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی اقدام و اهتمام جدی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha