دانش آموزان خوزستانی با حوزه محیط زیست آشنا می‌شوند

اهواز- ایرنا- نماینده آبادان و نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز امضا شد که طبق این تفاهم نامه دانش آموزان از این پس با موضوعات محیط زیستی از نزدیک آشنا می‌شوند و سطح آگاهی خود را در این زمینه بالا می‌برند.

به گزارش ایرنا محمد مولوی روز یکشنبه در نشست اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: طبق این تفاهم نامه برای نخستین بار برنامه‌ریزی لازم برای آشنایی، ارتقای علم و آگاهی دانش آموزان در حوزه محیط زیست و گونه‌های طبیعی و جانوری استان انجام می‌شود.

وی این اقدام را در کمک به آموزش تحصیل دانش آموزان اثرگذار دانست و افزود: آموزش تئوری و عملی به دانش آموزان باید در کنار هم انجام شود تا تاثیر بیشتری بر دانش آموزان بگذارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرکز علمی زیست محیطی در شهرستان آبادان وجود دارد که به شکل موقت در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا دانش آموزان استان در قالب اردو با موضوعات محیط زیستی در این مرکز آشنا شوند و بیشتر با این حوزه ارتباط بگیرند.

وی با بیان اینکه جامعه دانش آموزی خوزستان بسیار گسترده است، افزود: جامعه دانش آموزی آبادان و خرمشهر حدود ۱۲۰ هزار نفر است که می‌توانند از این فرصت برای آشنایی هرچه بیشتر با محیط زیست استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشست گفت: انتظار داریم تمام نمایندگان استان با دغدغه‌مندی موضوعات محیط زیست را پیگیری کنند تا اقدامات خوبی برای مردم استان داشته باشیم.

داوود میرشکار یکی از دغدغه‌های محیط زیست را آموزش دانست و افزود: ضروری است که دانش آموزانی دغدغه‌مند در حوزه محیط زیست پرورش دهیم؛ دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و باید برای حفظ محیط زیست در آینده آگاه شوند.

وی با بیان اینکه مرکز بازدیدکنندگان محیط زیست آبادان را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهیم، افزود: از این دست مراکز در استان وجود دارد و به تدریج در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند تا همکاری بین محیط زیست و آموزش و پرورش بیشتر شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خوزستان نیز اظهارکرد: استفاده از مرکز آموزشی محیط زیست در راستای اجرای عدالت آموزشی در استان است؛ برای توزیع عادلانه فرصت‌ها امکان تحقیق و پژوهش در این مراکز فراهم شده است و دانش آموزان دوره متوسطه می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

بهروز موسوی بهبید با بیان اینکه اطلاعاتی از زیست موجودات دریایی در این مرکز وجود دارد، افزودبه تدریج سایر مراکز هم در سایر بخش‌های محیط زیست در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا دانش آموزان بیشتر با این علم آشنا شوند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha