شبکه برق باغملک به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر تقویت شد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش ۲۰۰ مگاولت آمپری در پست ۴۰۰ کیلو ولت باغملک گفت : ترانس سوم انتقال پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت باغملک با ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر وارد مدار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ روز یکشنبه با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این طرح سه هزارو ۱۵۰ میلیارد ریال است، افزود: پست ۴۰۰ کیلو ولت باغملک پیش از این ۴۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت داشت که با ۲۰۰ مگاولت آمپر افزایش، به ۶۰۰ مگاولت آمپر رسید.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ مگاولت آمپر حداکثر ظرفیت یک پست انتقال است، ادامه داد: درصد بارگیری از ترانس‌های منطقه با افزایش ظرفیت جدید در این پست کاهشی و ریسک بهره‌برداری کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

دشت‌بزرگ پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک را یک سرمایه زیرساختی بزرگ برای منطقه عنوان کرد و گفت: وقتی چنین پستی در یک منطقه در مدت زمان کوتاهی افزایش ظرفیت حداکثری پیدا می‌کند قدرت مانور بهره‌برداری شبکه به شدت افزایش می‌یابد و شبکه برق پایدار می‌شود.

وی ادامه داد: پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک باعث تامین بار مورد نیاز شهرستان‌های باغملک، ایذه، صیدون، رامهرمز، هفتکل، رامشیر و شرکت‌های صنعتی منطقه شامل سیمان کارون و خوزستان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک یکی دیگر از ماموریت‌های ویژه وزارت نیرو در این منطقه است، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی این پست، شبکه برق پایداری برای مردم تامین می‌شود که با توجه به شدت گرما و افزایش مصرف، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند پایداری شبکه برق را تضمین و حوادث را کاهش دهد رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان است.

با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکان درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و استفاده نکردن از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.

شبکه برق انتقال و فوق توزیع استان کهگیلویه و بویراحمد تحت نظر شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha