نماینده مجلس: دستاورد سفر استانی رییس جمهور در کاهش محرومیت‌ها غیرقابل انکار است
عکس دیدار مردمی رییس جمهور در سفر به استان گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سفرهای استانی رییس جمهور به‌دلیل اهتمام به ایجاد زیرساخت‌های ضروری، به دستاوردهای مثبتی در مسیر کاهش محرومیت‌ها ختم می‌شود که غیرقابل انکار است.

غلامعلی کوهساری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در سفر نخست رییس جمهور در اسفند سال ۱۴۰۰ به گلستان مصوبات خوبی برای کمک به توسعه زیرساخت‌های استان در بخش‌های مختلف به تصویب رسید که به مرور شاهد اجرای آنها هستیم.

وی افزود: سفر رییس جمهور به استان‌های مختلف همراه با هیات دولت شرایط خوبی برای ارتباط بهتر مردم با مسوولان به منظور بیان مشکلات و مطالباتشان ایجاد کرده و لازم است از فرصت حضور وزرا و معاونان ریاست جمهوری در این سفرها برای تصویب مصوبات بر اساس اولویت‌های هر شهرستان با نگاه عدالت محور استفاده شود.

کوهساری گفت: لازم است قبل از حضور مسوولان کشوری در قالب سفرهای استانی هیات دولت، وزرا یا معاون وزیر و رییس سازمان‌ها مختلف به گلستان نشست‌های هماهنگی میان مدیران دستگاه‌های اجرایی و مجمع نمایندگان استان برای جمع‌بندی نیازها برگزار شود تا بتوانیم بهترین بهره وری را از این سفرها داشته باشیم.

وی ارتقای ظرفیت تخت‌های بیمارستان امام رضا(ع) خان‌ببین به ۶۴ و حضرت معصومه(س) آزادشهر به ۱۳۰ تخت و نیز تسریع در ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان رامیان را از مطالبات مهم مردم منطقه دانست و بیان کرد: مشکل سند بیمارستان رامیان بعد از هفت ماه با همکاری منابع طبیعی حل و سند زمین آن منتقل شد و مشکل صدور پروانه ساخت هم با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی حل می‌شود و پیگیر کسب موافقت کمیسیون ماده ۲۳ وزارت بهداشت برای آن هستیم.

کوهساری با تاکید بر اینکه ساخت بیمارستان رامیان و ارتقای بیمارستان آزادشهر جزو اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان است، گفت: تلاش برای بهبود شرایط و کمک به حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف با همکاری مجمع نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی استان در حال انجام است و امیدواریم مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان باعث سرعت بخشیدن به اقدامات توسعه‌ای شود.

به گزارش ایرنا، عفت همدم رییس پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان در آخرین اطلاعات اعلامی، بیان کرد: تاکنون ۳۷ مصوبه سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان از محل اعتبارات تعهدی و تخصیص یافته برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به طور کامل انجام شده و نتیجه آن پیشرفت ۱۰۰ درصدی ۲۲ پروژه ۱ست.

وی افزود: در مجموع ۴۱ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از اعتبار مصوبه‌های سفر رییس جمهور به گلستان برای اجرای طرح‌های زیرساختی به استان اختصاص داده شده که معادل ۷۷ درصد از اعتبارات تخصیصی سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخصیص اعتبار صورت گرفته با ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نیرو به ویژه شرکت آب منطقه‌ای ( ساخت نرماب مینودشت)، هشت هزار و ۴۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های زیرمجموعه جهادکشاورزی، هفت هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی و ۲۲۰ میلیارد ریال به وزارت بهداشت و درمان بوده است.

استان گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است و گردشگری به لحاظ داشتن جاذبه‌های متنوع، صنعت و خدمات دیگر مزیت های سرمایه گذاری این خطه به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha