پذیرای سرمایه‌گذاران ورزش‌های دریایی و ساحلی در گیلان هستیم

رشت - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان از سرمایه‌گذاران برای توسعه ورزش‌های دریایی و ساحلی دعوت کرد و گفت : سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می توانند در توسعه امکانات ورزش های دریایی و رونق این حوزه نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جلائی روز یکشنبه در نشست با رئیس فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف از جمله ورزشی اظهار کرد: این استان به واسطه دارا بودن سواحل بکر و منحصر به فرد می‌تواند به قطب ورزش‌های دریایی و ساحلی تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه آشنایی مردم با ورزش‌های دریایی و ساحلی خاطرنشان کرد: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به واسطه مسئولیتی که در حوزه طرح‌های سالم‌سازی دریا و سواحل دارد از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه ورزش‌ها و تفریحات ساحلی استقبال می‌کند.

جلائی در ادامه با اشاره به رتبه نخست گیلان در زمینه آزادسازی حریم دریا، عنوان کرد: این استان با دارا بودن بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر ساحل که بسیاری از آنها بکر و منحصر به فرد است، می‌تواند به قطب ورزش‌های دریایی و ساحلی در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر فردی که ایران را دوست دارد باید برای ارتقای ایمان و امید مردم تلاش کند، افزود: همه ما موظفیم تا با توجه به جایگاه و موقعیت خود در مسیر افزایش روحیه ایمان و امید در جامعه گام برداریم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر لزوم آموزش برخی از ورزش‌ها به فرزندان شامل؛ شنا، اسب سواری و تیراندازی بسیار سفارش شده‌است، خاطرنشان کرد: این امر نشان از اهمیت توجه به چنین ورزش‌هایی است.

وی رویکرد دین مبین اسلام به ورزش‌های تفریحی و نشاط آفرین را ویژه دانست و افزود: هنوز شناخت کافی نسبت به ورزش‌های دریایی و ساحلی در جامعه وجود ندارد بنابراین نیازمند فعالیت‌های مناسب تبلیغی و رسانه‌ای هستیم تا عموم مردم با چنین ورزش‌های مفرحی آشنا شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد ملی بازی‌های خزر با مشارکت ۳ استان شمالی کشور اظهار کرد: این رویداد در ۵ نقطه ساحلی شمال ایران طی روزهای پنجشنبه و جمعه در ۵ هفته متوالی برگزار خواهد شد.

اسماعیل شجیع با بیان اینکه این رویداد با حمایت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: در نظر است تا در سال‌های آینده این رویداد را با حضور سایر کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار کنیم.

وی تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اقتصاد دریایی و ارتقای نشاط اجتماعی را از جمله اهداف این فدراسیون برشمرد و خاطر نشان کرد: در همین راستا برگزاری رویدادهای مختلف ساحلی و دریایی و طرح ایجاد دهکده ورزش‌های دریایی و ساحلی را در دستور کار داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha