۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85157169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی ۳۸۳ زندانی از صلح و سازش در خراسان جنوبی

بیرجند- ایرنا - مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: کمیته صلح و سازش زندان‌های استان تاکنون ۴۹۰ جلسه برگزار کرده و پرونده ۳۸۳ زندانی در این کمیته منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان خراسان جنوبی، علی عبدی در دیدار فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های منجر به صلح و سازش بیش از ۷۹ میلیارد ریال و حدود هزار و ۸۵۵ سکه بهار آزادی رضایت شکات اخذ شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۱ نفر محکوم واجد شرایط تحت نظارت الکترونیک در خراسان جنوبی قرار گرفتند ادامه داد: این افراد با پابند الکترونیک دوران محکومیت خود را در کنار خانواده سپری کردند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی زندان سما (مرکز مراقبت الکترونیک) در استان اظهار کرد: ساختمان جدید مرکز مراقبت الکترونیک در فضایی به وسعت ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۵۰ متر مربع با ظرفیت پذیرش ۲ هزار نفر آبان سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به عفو مقام معظم رهبری و ارفاقات قانونی از سوی قضات محاکم قضایی در استان تعدادی از زندانیان زندان سما آزاد شدند و اکنون بیش از ۳۴۰ نفر دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

پرونده ۳۸۳ زندانی در خراسان جنوبی منجر به صلح و سازش شد

عبدی گفت: در حوزه قضایی با توجه به بازیدهای انجام شده و ارفاقات قانونی (اعم از آزادی مشروط،تعلیق در مجازات و آزادی پایان حبس) سال گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ نفر زندانی آزاد و مشمول ارفاقات قانونی شدند و همچنین به بیش از ۶ هزار مورد مرخصی اعطا شده است.

وی یادآور شد: برای رفاه حال زندانیان سه هزار و ۳۶۷ بازدید توسط رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و قضات محاکم قضایی از سطح زندان‌های استان انجام شده که زندانیان بی واسطه مشکلات قضایی خود را با قضات مطرح کردند و این بازدیدها نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی تعداد خانواده‌های تحت‌ پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان را هزار و ۲۸۵ خانواده اعلام کرد و افزود: اکنون ۲ هزار و ۴۲۴ فرزندان زندانی تحت پوشش خدمات انجمن‌های استان هستند.

وی با اشاره به کمک بیش از ۹ میلیارد ریالی به خانواده زندانیان نیازمند از ابتدای امسال گفت: همچنین ۶ هزار و ۳۰ سبد حمایتی و ۹ هزار پرس غذای گرم بین این خانواده‌ها توزیع شده است.

عبدی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم سازمان زندانها برای تحقق عدالت ترمیمی حمایت از خانواده زندانیان است ادامه داد: اشتغال خانواده زندانیان یکی از اولویت‌های انجمن حمایت زندانیان بوده بر همین اساس از تیر سال گذشته تاکنون ۳۲۱ نفر با دریافت تسهیلات مورد نیاز، مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات خانواده زندانیان یکی از دغدغه های سازمان زندان هاست که در این راستا هزار و ۲۵۰ بازدید در سطح استان انجام شده و هفته قوه قضائیه امسال از ۷۲ خانواده زندانیان نیازمند سرکشی شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با مهم خواندن برقراری امنیت پایدار در سطح زندان‌ها بر تعامل نیروی انتظامی و زندان ها تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی پشتوانه مطمئنی برای زندان ها محسوب می‌شود و برنامه های عملیاتی مشترکی که باهم داشتیم بیانگر این تعامل اثر بخش و مهم است.

سرهنگ حسن شجاعی نسب ادامه داد: رشد دانش و علوم مختلف در زندان‌ها نیز باید بر اساس فناوری‌های نوین با محور دانایی و پژوهش باشد که با راه‌اندازی زندان سما در استان، اداره کل زندان‌ها خراسان جنوبی پیشتاز این امر مهم بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha