معاون استاندار: ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه همچنان تداوم خواهد داشت

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در محله آقاجان این شهر گفت: ساماندهی این محله با قدرت تمام در مرحله دوم نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، علی شعبانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع محلات حاشیه نشین و آسیب های اجتماعی آن در شهر کرمانشاه موضوع جدیدی نیست و بارها به آن پرداخته شده و اقدامات مختلفی نیز در کنار برگزاری جلسات اتاق فکر با حضور اساتید دانشگاه و جامعه شناسان در مورد آن اعمال شده است.

وی با بیان اینکه همگان بر راهکارهای موجود برای ساماندهی محلات حاشیه نشین اذعان دارند ولی عزمی جدی در مورد اجرای آن در جامعه وجود ندارد یادآور شد: در مرحله نخست ساماندهی محله آقاجان هزار و ۱۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ های ماده ۱۶ اعزام شدند که هم اکنون در این کمپ ها در حال دسته بندی، غربالگری، سم زدایی، بازتوانی و در صورت نیاز مهارت آموزی برای بازگشت به جامعه هستند.

هزینه نگهداری از معتادان متجاهر در هر روز ۸۰ میلیون تومان است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هزینه نگهداری این تعداد معتاد حدود ۸۰ میلیون تومان در روز است افزود: در تلاش هستیم در کنار بازتوانی این معتادان ضمن حمایت از خانواده معتادانی که سرپرست خانوار هستند با کمک بهزیستی با خانواده معتادان طرد شده نیز تعاملاتی صورت گیرد تا از سوی آنها پذیرش شوند.

معاون استاندار: ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه همچنان تداوم خواهد داشت

شعبانی با اشاره به سنگین بودن هزینه نگهداری از این معتادان اظهار کرد: با تلاش های انجام شده منابعی خارج از استان پیدا شده شده است تا با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان و وزارت کشور این هزینه ها تقبل شده است تا مرحله دوم جمع آوری معتادان متجاهر را در محله آقاجان فراهم سازیم.

انهدام ۱۰۰ پاتوق توزیع و مصرف مواد مخدر در محله آقاجان

وی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی این محله گفت: در قالب مرحله نخست ساماندهی، ۱۰۰ پاتوق توزیع مواد مخدر شناسایی و از بین برده شد که این پاتوق ها علنا علاوه بر توزیع مواد مخدر به محلی نیز برای مصرف معتادان تبدیل شده بود.

شعبانی تاکید کرد: تخریب و خاکبرداری این مکان ها کار آسانی نبوده و علاوه بر یک سری اقدامات سیاسی انتظامی نیازمند هماهنگی های قضایی دشواری برای گرفتن دستور قضایی بود.

معاون استاندار: ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه همچنان تداوم خواهد داشت

رسیدگی به محلات حاشیه نشین در سفرهای شهرستانی

وی با دعوت از خبرنگاران برای بازدید از اقدامات انجام شده در محله آقاجان گفت: مکان های تخریب شده با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان به زمین های ورزشی از جمله چمن های مصنوعی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این محله تبدیل خواهد شد ضمن آنکه از این فضاها می توان برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نیز استفاده کرد به طوری که شماری از ساکنان آن درخواست کرده اند تا در برخی از این مکان ها هیات های عزاداری برپا شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: ساماندهی و رسیدگی به وضعیت محلات حاشیه نشی علاوه بر شهر کرمانشاه در سایر شهرهای استان نیز مورد توجه قرار گرفته است به طوری که در سفرهای شهرستانی استاندار و هیات همراه وی رسیدگی به این محلات یکی از برنامه های ثابت این سفرها است.

به گزارش ایرنا، شهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد که در حدود ۳۰ محله سکونت دارند.

دولت ساماندهی محله کم برخوردار آقاجان را از سال گذشته آغاز کرده و این پروژه با روند مطلوبی در دست اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha