عملیات کاوش و خواناسازی برج و باروی شادیاخ نیشابور آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: عملیات کاوش، پیگردی باستان‌شناسی و خواناسازی برج و باروی شادیاخ نیشابور با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شد.

سید جواد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عملیات پژوهش باستان‌شناسی به طول ۳۰۰ متر از کنار باغ عطار تا سایت موزه شادیاخ نیشابور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبار مصوب برای اجرای این عملیات باستان‌شناسی ۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این پژوهش باستان‌شناسی با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از امروز تا ۲۰ تیرماه اجرا خواهد شد.

موسوی افزود: این کاوش باستان شناسی با هدف خواناسازی برج و بارو، حفاظت و جذب گردشگر در این منطقه گردشگری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: سایت موزه شادیاخ نیشابور با ایجاد مسیر ویژه گردشگری از نوروز امسال پذیرای گردشگران است و نقش مهمی در یادآوری تاریخ و فرهنگ نیشابور کهن دارد.

شادیاخ، که نام قدیمی نیشابور است، با عناوین "شادی کاخ" یا "شادی یاخ" اکنون محوطه تاریخی و کهنی در حاشیه این شهر است که در شمار آثار تاریخی ملی به شماره ۱۰۹۱۰ ثبت شده است و دیدن آن برای گردشگران در حقیقت تجربه سفر به اعماق تاریخ را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha