۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85156974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شولتس: نژادپرستی در آلمان یک واقعیت است

۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبر: 85156974
شولتس: نژادپرستی در آلمان یک واقعیت است

تهران-ایرنا- اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز شنبه، به مناسبت روز مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان (اول ژوئیه) اعلام کرد که نژادپرستی یک "واقعیت" در آلمان است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "آناتولی انگلیسی" شولتس در سالگرد مرگ مروه الشربینی، ساکن درسدن که در جلسه دادگاه توسط مرد متهم به نژادپرستی با ضربات چاقو به قتل رسید، در توییتر گفت: "متاسفانه نژادپرستی در کشور ما یک واقعیت است. واقعیتی که باید با هم بر آن غلبه کنیم. "

شولتس افزود: نفرت نژادپرستانه، یهودی ستیزی یا مسلمان ستیزی نباید در جامعه آلمان جایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، الشربینی که بعدها به شهیده حجاب معروف شد، در دادگاه برای رسیدگی نهایی به پرونده شکایت وی از آلکس وینز ۲۸ ساله آلمانی روسی الاصل به اتهام اهانت شرکت کرده بود که در ماه اوت ۲۰۰۸ در زمین بازی کودکان در شهر درسدن، مروه را اسلام گرا و تروریست خوانده بود.

وی که سال ۲۰۰۵ میلادی با بورس موسسه ماکس پلانک ازمصر به آلمان آمده بود، علیه آلکس شکایت کرده و دادگاه در محاکمه اولیه خود مجرم را به پرداخت ۷۸۰ یورو جریمه نقدی محکوم کرد، اما وی حاضر به پرداخت این جریمه نشد و تقاضای رسیدگی در دادگاه عالی کشیده شد.

در جلسه دادگاه، آلکس در حین بررسی پرونده به مروه حمله کرد و ۱۸ ضربه چاقو به وی وارد کرد.

الشربینی درحالی که به دلیل جراحات چاقو به شدت خونریزی داشت، مقابل دیدگان شوهر و پسر سه ساله‌اشبه شهادت رسید.

همسرمروه نیز که برای کمک وارد عمل شده بود، توسط ماموران پلیس که دراین بین به سالن دادگاه آمده بودند، از ناحیه پا مورد اصابت گلوله پا قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

این اقدام و همچنین انفعال و سکوت مدعیان حقوق بشر در غرب از جمله دولت آلمان، سبب بروز موجی از تنفر در جهان به ویژه بین مسلمانان شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha