فعالیت مراکز مشاوره در کلانتری‌های کرمانشاه باعث کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌ها شد

کرمانشاه – ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به نقش مهم دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان در کاهش پرونده‌های ارسالی به محاکم قضایی، گفت: اگر اقدامات سازش گرانه این دوایر نبود، احتمالا حجم پرونده‌ها ۳۰ درصد بیش از پرونده‌های حال حاضر بود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «شهرام کرمی» عصر شنبه در مراسم تجلیل از مسئولان عالی قضائی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۵۰ هزار پرونده به محاکم قضائی ارسال شد که ۴۶ هزار مورد آن پرونده های وارده به دادسرا بوده است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر حضور مشاوران زبده و کارآزموده معاونت فرهنگی اجتماعی انتظامی استان چه در این معاونت و چه کلانتری ها نبود، تعداد این پرونده ها می توانست تا ۳۰ درصد میزان فعلی هم افزایش پیدا کند.

کرمی تصریح کرد: اقدامات مشاوره ای انجام شده و برقراری صلح و سازش در پرونده ها در همان کلانتری از ارجاع آن ها به محاکم قضائی و دادسرا جلوگیری و باعث شده تا روند رسیدگی به دیگر پرونده ها کند نشود که این موضوع جای تمجید و قدردانی ویژه دارد.

دادستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از سنگینی مسئولیت پلیس و تلاش های طاقت فرسای ماموران انتظامی سخن گفت و افزود: دستگاه قضائی نیز همواره سعی کرده تا در کنار همکاران پرتوان انتظامی باشد و هر جایی که لازم بوده حمایت های قانونی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه حضور پلیس در جامعه امنیت بخش است و در واقع هر جایی که ماموران انتظامی حضور داشته اند امنیت نیز برقرار بوده است، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم این امنیت را به خوبی احساس کنند و به این باور برسند که پلیس و دستگاه قضایی هدفی جز ایجاد فضایی امن توام با آرامش فکری و ذهنی برای آن ها ندارند.

کرمی در پایان برخورد با برخی مشکلات اجتماعی از قبیل نزاع های گروهی، تیراندازی و سرقت را از مهمترین مطالبات مردم برشمرد و گفت: هم دستگاه قضایی و هم پلیس همواره تلاش کرده اند مدافع خوبی برای امنیت مردم باشند و از این پس باید قاطعانه تر با این دست از جرائم برخورد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha