استاندار: ظرفیت های حوزه دانش بنیان روند توسعه استان قزوین را سرعت می بخشد 

قزوین - ایرنا- استاندار قزوین با تاکید بر اینکه ظرفیت های حوزه دانش بنیان روند توسعه استان را سرعت می بخشد، گفت: ورود شرکت های دانش بنیان در بخش های مختلف به ویژه حوزه آب  و کشاورزی ضروری است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی عصر شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان افزود : طرح های دانش بنیان و خلاقانه که به مدیریت منابع آب و افزایش بهره وری منجر شود حمایت می کنیم.

وی اظهار کرد : همچنین در صورت اجرایی شدن بازار آب در استان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان‌ محصولات کشاورزی نیاز به مشاوره در حوزه مدیریت آب دارند که تمامی آنها نیازمند ورود شرکت های دانش بنیان است.
اعلایی تاکید کرد : طرح های مبتکرانه و هوشمندسازی دشت قزوین بهتر است ابتدا در کارگروه زیربنایی بررسی شده و سپس در شورای برنامه ریزی نهایی شود.
نماینده عالی دولت در استان گفت : در راستای احیای دشت قزوین و مدیریت بهینه منابع آبی باید از همه ایده های کاربردی عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه مزیت های استان شناسایی و در جهت بهینه سازی آنها باید حرکت کنیم، افزود: همچنین شناسایی منابع دانشی در حوزه کشاورزی پایدار و مدیریت بهره‌ ور منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.
استاندار قزوین ادامه داد : همچنین از صاحبان شرکت های دانش بنیان انتظار داریم در حوزه آب و کشاورزی ورود جدی داشته باشند و به تحقق کشاورزی هوشمند در قزوین کمک کنند.
وی از برگزاری مسابقه ملی قهرمان آب در استان خبر داد و گفت: با هماهنگی استانداری، شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران این مسابقه برگزار خواهد شود.
اعلایی افزود : در حال حاضر ۸۸ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود و بخش عمده ای از آن هدر می رود که با توجیه کشاورزان می توان در این حوزه صرفه جویی کرد.
اعلایی اضافه کرد : صندوق حمایت از نوآوری و فناوری باید کمک کند تا بهره وری در کشاورزی افزایش یابد.

همچنین در این نشست پنج دستور جلسه شامل طرح و راه اندازی مرکز مدیریت هوشمند کشاورزی، ارائه طرح کنترل و پایش هوشمند شبکه آبیاری دشت قزوین، گزارش صورت گرفته در خصوص پردیس فناوری آبیک، گزارش مصوبات جلسه های کمیته اقتصاد دانش بنیان و گزارش آیین نامه ای اجرایی بند ب ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha