تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۵۶۲ میلیون کیلو وات ساعت گذشت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: در سه ماه سپری شده از سال جاری، بیش از ۵۶۲ میلیون کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شد.

«مسعود میرزا عسگری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در خرداد ماه امسال، به میزان ۳۲۷ میلیون و ۶۵۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شد که از این مقدار ۲۹۹ میلیون و ۲۷۳ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شده است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان سختکوش این نیروگاه توانستیم در فصل بهار سال جاری، ۵۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی تولید نماییم.

نیروگاه بیستون قدیمی ترین نیروگاه غرب ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون در ادامه گفت: نیروگاه بیستون قدیمی ترین نیروگاه در بین سه استان غربی ایران از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام است.

وی ادامه داد: نقش اساسی این نیروگاه پایداری شبکه در منطقه غرب کشور است و به تعبیری می توان گفت ستون پایدار کننده شبکه برق ایران در غرب کشور است.

گفتنی است نیروگاه حرارتی بیستون دارای ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی است که در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد و نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، به عهده دارد.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha