۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85156581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ نقطه بحرانی سیل در اردستان شناسایی شده است

۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85156581
۴۴ نقطه بحرانی سیل در اردستان شناسایی شده است

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع آب اردستان گفت: هم‌ اکنون ۴۴ نقطه بحرانی سیلاب در این شهرستان شناسایی شده که باید با تامین اعتبار مورد نیاز به مرور اصلاح شود.

بهنام هوایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نقاط بحرانی به ستاد بحران گزارش شده در ۲۰ کار گروه که تشکیل شده مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته، هر مورد بنا به نوع مسوولیت هردستگاه به آنها ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: برخی نقاط مربوط به اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای و برخی نقاط روستایی مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، نقاط شهری به شهرداری ها ابلاغ شده تا نسبت به پاکسازی مسیل ها، دهانه پل ها و افزایش دهانه پل ها اقدام کنند.
رییس اداره منابع آب اردستان بیان کرد: به طور مثال پل های جاده همبرات و کسوج که در کنار بافت مسکونی واقع شده اند نیاز به افزایش دهانه دارند که با گذشته سه سال از اعلام این موضوع هنوز اقدامی صورت نگرفته‌ ،اگربارندگی زیاد باشد مشکل ساز خواهند شد.
هوایی با اشاره به سیل اخیر روستای نهوج گفت: در خواست ما این است که‌ در روستاهایی که در مسیر سیل قرار دارند طرح آبخیزداری اجرا شود، چراکه ایجاد سیل بند نمی تواند مشکل را به طور اساسی برطرف کند،عمرمفید این سیل بندها حداکثر ۲۰ سال است و به دلایل مختلف از بین خواهند رفت ، اگر بارندگی شدید باشد مانند بمب ساعتی عمل کرده و با تخریب آنها خسارت زیادی وارد می شود.
وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته وقوع سیل خسارت زیادی به روستای نهوج وارد کرده، مطالعات طرح آبخیزداری این روستا در چند سال گذشته انجام شده ولی به دلیل نبود اعتبار تاکنون طرح آبخیزداری اجرا نشده، مسوولان عالی شهرستان پیگیر اختصاص اعتبار برای اجرای این طرح باشند تا در آینده شاهد تکرار خسارت سیل در این روستا نباشیم.
رییس اداره منابع آب اردستان بیان کرد: در سه سال گذشته تنها سه طرح آبخیزداری در شهرستان اجرا شده که اگر این روند به این شکل ادامه داشته باشد، ۱۰۰ سال طول می کشد تا نقاط بحرانی شهرستان ایمن‌سازی شوند.
هوایی گفت:مدیریت آب های زیر زمینی و آب های سطحی از وظایف اداره منابع آب شهرستان است که در زمان بحران کم آبی و سیل بیشتر به چشم می آید، در خصوص سیل، نقاط بحرانی شناسایی و به دستگاه های مسوول ابلاغ تا ایمن سازی و رفع خطر کنند.
اردستان ۴۷۳ رشته قنات، ۴۴۴ چاه مجاز و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha