۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85156445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه تخت بیمارستانی خراسان‌شمالی نصف میانگین کشوری است

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در استان ۰.۹ درصد و این میانگین در کشور ۱.۸ درصد است.

دکتر جواد شاهین فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: گرچه سال گذشته ۳۶ تخت روانپزشکی و مراقبت ویژه با تجهیزات کمک تنفسی به ظرفیت درمانی استان افزوده شد اما هنوز از میانگین کشوری بسیار عقب هستیم.

وی افزود: از این تعداد ۱۹ تخت مربوط به بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های امام رضا(ع)، امام علی(ع) و امام حسن(ع) بجنورد و بیمارستان آیت الله هاشمی رفسجانی شیروان و ۱۷ تخت نیز مربوط به بخش اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد است.

شاهین فر تصریح کرد: بی تردید با توسعه مراکز درمانی؛ بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، بیماستان پورسینا آشخانه، بیمارستان ۶۴ تختخوابی راز و جرگلان و آغاز احداث بیمارستان مادر و کودک بجنورد از میانگین‌ کشوری در برخی از شاخص‌های حوزه سلامت عبور خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان و ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه از شاخص ترین طرح هایی است که در راستای رویکرد عدالت در سلامت پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: اینک ۸۰ درصد عملیات بتن ریزی فنداسیون پروژه بیمارستان رازوجرگلان به اتمام رسیده و بیش از ۵۰ درصد از عملیات ساخت اسکلت نیز به پایان رسیده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha