حوادث جمعه در اصفهان ۲ فوتی و ۲۴ مصدوم برجا گذاشت

اصفهان - ایرنا - سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از جان باختن ۲ نفر و مصدوم شدن ۲۱ نفر روز جمعه بر اثر چند حادثه غرق شدگی و رانندگی در این استان خبر داد.

عباس عابدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عصر امروز (جمعه) یک مرد ۲۵ ساله تبعه افغانستان بدنبال غرق شدگی در استخر کشاورزی مجاور شهرک صنعتی در شهرستان مبارکه فوت کرد.

وی ادامه داد: ظهر امروز رخداد حادثه مشابه در یکی از استخرهای کشاورزی فریدونشهر ۲ مصدوم بدنبال داشت که با اعزام یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی روستای مصیر منتقل شدند.

عابدی افزود: با گزارش غرق شدگی مرد ۴۵ ساله عصر امروز در رودخانه باغ بهادران اصفهان، مصدوم با اعزام یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهدا لنجان منتقل شد.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان افزود: پیش از ظهر امروز حریق خودرو در خیابان پاسداران خمینی شهر چهار مصدوم داشت که با اعزام ۲ واحد امدادی اورژانس به بیمارستان ۹ دی منظریه این شهرستان منتقل شدند.

وی از رخداد چند فقره تصادف در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: یک نفر در اثر سقوط پراید از پل در آزادراه کاشان - نطنز جان باخت و یک مرد ۴۵ ساله نیز با گزارش قطع شدگی پا نیز از طریق بالگرد اورژانس هوایی نطنز به بیمارستان الزهرا اصفهان منتقل شد.

عابدی افزود: انحراف خودروی پراید در لنجان نیز هفت مصدوم برجا گذاشت که ۶ نفر با اعزام ۲ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ و یک کد هلال احمر به بیمارستان شهدا لنجان منتقل شدند و یک مصدوم دیگر مراقبت سرپایی دریافت کرد.

وی افزود: عصر امروز تصادف خودروی تیبا با پراید در روستای گل امیر فریدن ۶ مصدوم بدنبال داشت که بااعزام ۲ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید رجایی این شهرستان منتقل شدند.

به گفته رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، تصادف‌های فوتی در بزرگراه‌های اصفهان از ابتدای سالجاری تا اواخر خرداد نسبت به سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافته است که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۵۲ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و ۳۶ درصد تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز چندی پیش همزمان با آغاز فصل گرما درباره خطرات شنا و احتمال غرق‌شدگی در استخرها و کانال های ذخیره آب کشاورزی و رودخانه‌های جاری در استان هشدار داده بود و از مردم خواست تا به توصیه‌های ایمنی در این زمینه توجه کنند.

در زمان حاضر ۱۶۰ پایگاه اورژانس شامل ۸۰ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی، پنج اتاق فرمان و ۲ اتوبوس آمبولانس در استان اصفهان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha