۹ تیر ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85155543
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توافق پاکستان و صندق بین المللی پول برای وام ۳ میلیارد دلاری

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان که از یکسال گذشته به شدت درگیر مذاکرات با صندوق بین المللی پول و به دلیل ملاحظات مستمر این نهاد نگران ازسرگیری برنامه وام برای غلبه بر بحران اقتصادی در داخل بود، بلاخره توانست برای دریافت وام ۳ میلیارد دلاری با صندوق بین المللی پول به توافق برسد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، این کشور توافق رسمی با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام ۳ میلیارد دلاری را پس از مذاکرات فشرده امضا کرد. این توافق طی اجلاس ماه آینده شورای اجرایی صندوق بین المللی پول به تایید رسید و سپس اجرا خواهد شد.

وزیر امور دارایی پاکستان نیز اعلام کرد که با ازسرگیری برنامه وام وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافته و فشار بدیهی‌های خارجی پاکستان نیز کاهش می‌یابد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از بیانیه صندوق بین المللی پول گزارش دادند که توافق برای وام ۳ میلیارد دلاری برای ۹ ماه آینده خواهد بود و از این طریق اسلام‌آباد قادر به دریافت اعتبار مالی از سوی دیگر نهادهای بین المللی خواهد بود.

صندوق بین المللی پول از دولت پاکستان خواهان اصلاحات در بخش انرژی، افزایش مالیات و لزوم نظارت دقیق بر نحوه استفاده از بودجه در راستای رفاه مردم شد.

اواخر خردادماه امسال و پس از بن بست‌های مستمر در مذاکرات اسلام‌آباد و صندوق بین المللی پول برای ازسرگیری برنامه وام، وزیر دارایی پاکستان با انتقاد از رویکرد غیرحرفه‌ای صندوق بین المللی پول جهت اعطای وام، گفت که برخی از قدرت‌های خارجی تلاش دارند تا پاکستان دچار ورشکستگی شده تا بتوانند از این وضعیت بهره‌برداری نمایند.

پیش از این دولت اسلام‌آباد اوایل به مسئولان صندوق پول به دلیل دخالت در امور داخلی پاکستان نیز هشدار داده بود.

دولت ائتلافی پاکستان به نخست وزیری شهباز شریف با شرایط سخت از سوی صندوق بین المللی پول روبرو شده و مسوولان این نهاد جهانی حتی خواستار تضمین‌های جدید و تعهدات کتبی دولتمردان اسلام‌آباد برای ازسرگیری برنامه وام هستند.

رهبران جناح مخالف پاکستان ضمن انتقاد از عملکرد دولت اسلام‌آباد در کنترل بحران اقتصادی و مقابله با پدیده تروریسم، از صندوق بین المللی پول برای تبانی با برخی قدرت‌ها جهت تحت فشار قرار دادن پاکستان انتقاد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha