اصناف لرستان در دوران دفاع مقدس از بذل جان و مال خود دریغ نکردند

خرم آباد- ایرنا- فرمانده انتظامی لرستان گفت: اصناف و بازاریان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس از بذل و جان و مال خود دریغ نکردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سردار "یحیی الهی" در همایش اصناف و بازاریان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و امام شهدا اظهار کرد: در حوزه انتظامی ارتباط و تعامل کاری زیادی با بازاریان و اصناف بر اساس ماده و قانون‌هایی که مصوبه مجلس هستند وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از بازاریان و اصنافی که اقتصاد خانواده و بازار را به گردش در می‌آورند، افزود: داد و ستد و نیازهای مردم در حوزه کاری اصناف است و این خدمت یک توفیق بزرگ است که خداوند شامل حال بازاریان و اصناف کرده است.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: کاسب حبیب خداست و کلمه صنف از منصف بودن برگرفته است و قطعاً این نام زیبنده اصناف خوش انصاف است چون در ارتباط با مردم و رفع مایحتاج روزانه و ضروریات مردم انصاف را در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: مردم ایران فراموش نخواهند کرد که در طول هشت سال دفاع مقدس اصناف و بازاریان با بذل جان در خطوط مقدم جبهه و در پشت جبهه ها با کمک های مالی از بذل مال خود دریغ نکردند.

سردار الهی خاطرنشان کرد: در مسیر ۴۵ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، در بحث حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب و خون شهدا اقدامات خوبی توسط این عزیزان صورت گرفته است و یکی از ارکان موثری که می‌توان به آن اشاره کرد همین عزیزان اصناف هستند که با فعالیتشان چرخ اقتصاد کشور را به گردش در می آورند.

وی تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا بزرگترین اقدام را اصناف صورت دادند و بازار را تعطیل کردند و از کسب و کار خود گذشتند و با کمک و حمایت‌های مالی خود نیازمندان را یاری کردند و این شایسته قدردانی است.

وی با بیان اینکه در استان لرستان ارتباط پلیس با اصناف یک ارتباط خوب و سازنده و در راستای تعامل دوجانبه‌ است، تصریح کرد: در فتنه‌ها و اتفاقاتی که در مسیر انقلاب اسلامی پیش آمده است، در هر جایی که نیاز بوده بازاریان و اصناف فرزندان و نوکران و خادمان خود را در مجموعه انتظامی همراهی و حمایت کرده اند.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: یکی از اتفاقات و مطالبات اخیر مردم در جامعه بحث عفاف و حجاب است که بخش بزرگی به حوزه اصناف و بازار برمی‌گردد که خوشبختانه کمترین دغدغه را در این حوزه داریم چرا که اصناف ضمن استقبال و حمایت، با فرزندان خود در مجموعه انتظامی همراه بوده و هستند، البته شاید در جاهایی انتظارات و مطالباتی باشد که الحمدالله با تعامل خوبی که هست برآورده می‌ شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha