۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85155160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب الله لبنان: اهانت مکرر به قرآن در سوئد قابل تحمل نیست

تهران - ایرنا - حزب الله لبنان اهانت مکرر به قرآن کریم در سوئد را غیر قابل تحمل دانست و از مقامات و نهادهای عالی اسلامی و دولت‌های عربی و اسلامی خواست تا تمام اقدامات مناسب را برای جلوگیری از تکرار این حماقت‌ها توسط کشورهای غربی انجام دهند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری ملی لبنان، حزب الله امروز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن «پاره کردن و سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در مقابل یکی از مساجد استکهلم سوئد» افزود: مقامات رسمی سوئد در این جنایت دست دارند و شریک هستند زیرا به تظاهرکنندگان اجازه این کار را دادند و آنها از قبل اطلاع داده بودند که قصد انجام این عمل خطرناک را دارند.

حزب الله لبنان افزود: اهانت مکرر به قرآن کریم در این کشور و مناطق دیگر قابل تحمل نیست و دولت سوئد باید به جای پنهان شدن در پشت آزادی بیان و دیگر شعارهای زیباسازی شده، جلوی این مسیر بد و منحط را بگیرد.

حزب الله در این بیانیه از مقامات و نهادهای عالی اسلامی و دولت‌های عربی و اسلامی خواست تا تمام اقدامات مناسب را که به این کشورها ( کشورهایی که در آنها به قرآن اهانت شده است ) فشار می‌آورد تا از تکرار این رفتارهای حماقت‌ آمیز در خاکشان جلوگیری شود و از گسترش فرهنگ خشم و نفرت دست بردارند، انجام دهند.

همچنین وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله، ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم، دولت سوئد را مسئول این اقدام تحریک آمیز و توهین به قرآن کریم دانست و افزود:‌این اقدام غیرمسئولانه و تحریک آمیز علیه بیش از دو میلیارد مسلمان در قاره های مختلف جهان است و نتیجه ادامه ترویج گفتمان پوپولیستی اروپا که بر اساس نفرت پراکنی علیه مذهب و اعتقادات و نژاد یا مذهب است، می باشد.

وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن نسبت به نتایج این رفتارهای تحریک امیز هشدار داد و افزود که این گفتمان پوپولیستی نوعی خشونت و تروریسم و نقض کنوانسیون ها و معاهدات بین‌المللی است که خواستار حمایت از آزادی مذهب و عقیده است.

بیانیه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و غرب ادعای پایبندی به قوانین بین المللی و حمایت از عقیده و آزادی دین و مذهب را دارند، افزود:‌ اما اقدامات این کشوها در قبال دین اسلام، چهره واقعی آنها و معیارهای دوگانه غرب را آشکار کرد.

دیروز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد پاره کرد و سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرده بود و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha