۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85155146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز هنرهای نماشی اردستان نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است

کاشان- ایرنا- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: عملیات ساخت مرکز هنرهای نماشی اردستان ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون تنها ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تکمیل و راه اندازی آن نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رضوان امامدادی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به سفر آذر ماه سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اردستان و بازدید ایشان از این مرکز مقرر شد، برای تکمیل و بهره برداری از این مجموعه اعتبار ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شود، امیدواریم در اعتبارات سال جاری این مبلغ پیش بینی و اختصاص داده شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد:در حال حاضر هنرمندان اردستان مکان مشخصی برای برگزاری نشست هفتگی و ماهانه خود ندارند و تکمیل و بهره برداری از این مرکز فرهنگی و هنری می تواند بسیاری از مشکلات هنرمندان این شهرستان را رفع کند.

امامدادی گفت:مرکز هنرهای نماشی اردستان در صورت بهره برداری، ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره ها و همایش های فرهنگی و نمایشی را خواهد داشت.
وی افزود: مرکز هنرهای نمایشی اردستان در زمینی به مساحت یکهزار و ۷۰۰متر مربع با ۷۰۰ متر مربع زیربنا در ۲طبقه ساخته می شود و با بهره برداری از این مرکز کمبود فضای هنری برای هنرمندان شهرستان رفع می شود و تولید آثار هنری به ویژه در رشته هنرهای نمایشی رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد:این شهرستان ۱۵۰ نویسنده،مولف و محقق فعال، ۵۰ شاعر، ۱۰هنرمند فعال در حوزه نقاشی و خوشنویسی،چهار کانون آگهی تبلیغاتی، ۶ مرکز چاپ دیجیتال، ۲ موسسه انتشاراتی، یک موسسه فرهنگی هنری (۲موسسه در حال صدور مجوز)، پنج موسسه قرآنی فعال، یک سینما و یک آموزشگاه آزاد موسیقی دارد.
امامدادی گفت: ۴۷ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۲۰ حافط قرآن کریم، ۵۰ نفر درحال حفظ و ۵۰ قاری قرآن در این شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha