۸ تیر ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85155018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار پاکستان نسبت به عواقب انتقال تسلیحات آمریکایی به شبه‌قاره هند

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان که اخیرا به توافقات دفاعی-نظامی واشنگتن- دهلی‌نو و اتهامات آنان علیه اسلام‌آباد به شدت اعتراض کرده، اکنون طی پیامی به ایالات متحده به صراحت هشدار داد که سرازیر شدن تسلیحات آمریکایی به شبه‌قاره به ضرر ثبات راهبردی منطقه تمام می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون پاکستان امروز به نقل از منابع آگاه نوشت: پیام صریح اسلام‌آباد به واشنگتن منتقل شده و هشدار داده شد که اقدامات آمریکا و هند بی جواب نمی‌ماند و پاکستان مجبور به اتخاذ اقدامات متقابل خواهد بود.

تریبیون در ‌گزارش خود به نقل از منابع رسمی افزود که پس صدور بیانیه اعتراض آمیز از سوی وزارت خارجه پاکستان علیه بیانیه مشترک سران آمریکا و هند و سپس احضار دیپلمات ارشد سفارت آمریکا در اسلام‌آباد، اکنون پیام‌های صریح پاکستان از طریق کانال دیپلماتیک به طرف‌های آمریکایی ابلاغ شد.

در این گزارش آمده است: پاکستان ملاحظات شدید خود را به ایالات متحده مرتبط با تعمیق همکاری دفاعی این کشور با هند اعلام کرده است، چیزی که مستقیماً منافع امنیتی اسلام‌آباد را به خطر می اندازد. اسلام‌آباد نگرانی خود نسبت به هر گونه همکاری هند و آمریکا که به منافع پاکستان لطمه می زند را به واشنگتن منتقل کرده، و معتقد است که این اقدامات پاکستان را مجبور به اتخاذ تدابیر متقابل می کند.

منابع رسمی به اکسپرس تریبون گفتند که به ایالات متحده از طریق کانال های دیپلماتیک گفته شده که انتقال فناوری های پیشرفته نظامی به هند بدون در نظر گرفتن نگرانی های مشروع پاکستان، ثبات استراتژیک و تعادل متعارف در منطقه جنوب آسیا را تضعیف می کند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند هفته گذشته با دستورکار خرید صنایع دفاعی و تجارت فناوری‌های پیشرفته از آمریکا، به واشنگتن سفر کرد. هند درصدد تولید تسلیحات و تجهیزات بیشتر داخل خاک خود و همچنین ایجاد موقعیت برای صادرات با مشارکت شرکت‌های بزرگ آمریکایی است.

وزارت خارجه پاکستان دوشنبه گذشته در اعتراض به بیانیه مشترک واشنگتن و دهلی‌نو در جریان سفر نخست وزیر هند به ایالات متحده، معاون سفارت آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرد.

واکنش مقامات پاکستانی به مواضع آمریکا همچنان از عمق اختلافات دو کشور در خصوص اوضاع منطقه و تشدید تنش‌های دیرینه پاکستان با همسایه شرقی خود هند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha