روسیه خواستار شرکت نکردن کشورها در اجلاس «صلح جهانی» کی‌یف شد

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو از کشورها می‌خواهد در اجلاس موسوم به «صلح جهانی» پیشنهاد شده از سوی کی‌یف به دلیل ماهیت تحریک‌آمیز این اجلاس شرکت نکنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه عصر چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی افزود: ما از کشورهای مسئولی که واقعاً برای صلح تلاش می‌کنند و علاوه بر آن ابراز تمایل و آمادگی برای ایفای نقش سازنده در جستجوی راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای مناقشه می‌کنند، می‌خواهیم در این اجلاس شرکت نکنند چرا که این اجلاس یک اقدام تحریک آمیز است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه شرط اول برای برقراری صلح، توقف خونریزی است، تاکید کرد: بر این اساس، توقف جنگ و خونریزی و تحقق صلح نیز به توقف عرضه تسلیحات وابسته است.

زاخارووا با یادآوری اینکه چگونه رژیم کی‌یف توافقنامه مینسک را که توسط رهبران غربی امضا شده است نقض کرد، گفت: در صورت نادیده گرفتن این اقدام اوکراین، هیچ میزگرد، کنفرانس یا نشستی به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: به سخنانی که در اجلاس کی‌یف گفته می‌شود، هیچ اعتقادی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: آرزوی غرب برای دعوت هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان و از همه مهم‌تر کشورهای جنوبی به اجلاس سران، تنها با یک هدف صورت می‌گیرد که عبارت است از به خدمت گرفتن آنها در اردوگاه طرفداران دیدگاه غربی به وقایع داخل و اطراف اوکراین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha