۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۷
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85154853
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 ۵۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی در رودخانه کارون و تالاب عرب حسن شوشتر رهاسازی شد

اهواز - ایرنا - ۵۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان بومی بعد از ظهر چهارشنبه در تالاب عرب حسن و رودخانه کارون در محدوده شهرستان شوشتر در شمال خوزستان با حضور اعضای شورای اسلامی و کارشناسان حفاظت محیط زیست و شیلات رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس شیلات شهرستان شوشتر در جریان عملیات رهاسازی بچه ماهیان گفت: رهاسازی بچه ماهیان با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منایع آب‌های داخلی خوزستان و همچنین اشتغال پایدار ساکنان پیرامونی پهنه‌های آبی و تامین پروتئین مورد نیاز جوامع محلی است.

جهانبخش مهدی‌پور بیان کرد: این تعداد بچه ماهی از گونه‌های بنی، گطان، برزم و عنزه هستند که جزو گونه‌های بومی و سازگار با این منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بازسازی ذخایر آبزیان در استان براساس نتایج یافته‌های علمی، ارزیابی ذخایر گونه های آبزی و توان اکولوژیکی منابع آبی صورت می‌گیرد، گفت: این اقدام علاوه بر تقویت تولید طبیعی و بهبود برداشت ناشی از صید بی‌رویه، موجب رشد اقتصاد شیلاتی صیادان محلی و ایجاد امنیت غذایی برای جامعه می‌شود.

رییس شیلات شهرستان شوشتر از صیادان منطقه خواست برای صید ماهیان محلی از تجهیزات ممنوعه از جمله شوکرهای الکتریکی و سم که حیات آبزیان را به شدت تهدید می‌کند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا شیلات خوزستان سالانه بیش از پنج میلیون بچه ماهیان بومی در تالاب‌ها ، برکه ها و رودخانه‌های جاری خوزستان رهاسازی می‌کند.

سالانه حدود ۱۵هزار تُن ماهی در منابع آب‌های داخلی خوزستان صید می‌شود. ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای خوزستانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حدود یک سوم آب‌های سطحی کشور در استان خوزستان جاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha