۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85154705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیانیه وزارت دفاع سوریه درباره جزئیات حملات به مواضع تروریست‌ها در ادلب

تهران-ایرنا- وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای درباره حملات روزهای گذشته نیروهای ارتش این کشور به مواضع تروریست‌ها در حومه ادلب با مشارکت ارتش روسیه، اعلام کرد که در این حملات ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند و مواضع آنها منهدم شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در واکنش به حملات روزانه و متوالی گروه‌های تروریستی به غیرنظامیان در مناطق مسکونی در حومه حماه، نیروهای مسلح ما با همکاری نیروهای روسیه، ضربات هوایی و راکتی دقیقی انجام دادند و طی آن مواضع مستحکم گروه‌های تروریستی در منطقه «جبل الاربعین» در حومه ادلب در هم کوبیده شدند.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در جریان این حملات سلاح، مهمات و تجهیزات تروریست‌ها و نیز پهپادهای شناسایی آن هدف قرار گرفت و سیستم‌های شنود و پارازیت تروریست‌ها هم درهم کوبیده شد.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در جریان این حملات مواضع تروریست‌ها به طور کامل منهدم شد و ده‌ها نفر از آنها کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع سوریه همچنین اعلام کرد: در جریان این حملات شماری از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی از جمله “ابو کرمو مورک”، “داوود محمد”، “ابو سیف مصطفی الساحلی”، حیدره محمود الغاب”، “ابو براء ابین”، “ابو سیفو الحموی”، “ابو الزبیر سرجی”، “رضوان ریحان”، “عبد الحمید عکل”، و “ابو احمد شیخ سندیان” به هلاکت رسیدند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که در سلسله حملات هوایی صبح سه‌شنبه ارتش سوریه به یکی از بزرگترین پایگاه‌های گروهک «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در حومه منطقه «سرجه» در جنوب ادلب (شمال)، بیش از ۵۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

به نوشته المیادین، «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) اعلام کرد که حمله هوایی صبح امروز ارتش سوریه در جنوب ادلب، تعدادی از سرکرده‌های این گروهک از جمله «ربیع العثمان» ملقب به «ابو کرمو مورک» کشته شدند.

در ادامه گزارش المیادین آمده که ارتش سوریه امروز مقر گروهک «لواء حمزه» وابسته به «هیئة تحریر الشام» که در آن تعدادی از تروریست‌های آموزش دیده برای انجام عملیات‌های انتحاری مستقر هستند، بمباران کرد.

روز یکشنبه گذشته، یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه محل تجمع عناصر تروریستی در حومه شهرک «سرمین» در حومه ادلب را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد و جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه نیز حملات مشترکی را در حومه ادلب انجام دادند.

در عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه در روز یکشنبه، بیش از ۳۰ موضع گروه های تروریستی در محورهای «جبل الزاویه» و اطراف «جسر الشغور» در حومه ادلب هدف قرار گرفت.

طی روزهای اخیر، مواضع تروریست‌های جبهه النصره و گروه تروریستی موسوم به «حزب ترکستانی» در شمال و شمال غرب سوریه، سه بار هدف حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه قرار گرفت.

منابع خبری سوریه اعلام کردند که این حملات در پاسخ به حملات اخیر پهپادی این تروریست ها به غیرنظامیان سوری انجام شد که در جریان آن، تعدادی از شهرندان سوری جان باخته و یا زخمی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha