۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85154419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید توافقی هلو در سه مرکز خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی از آغاز خرید هلو با نرخ توافقی در سه مرکز شهرستان‌های مانه و سملقان این استان خبر داد.

جلیل رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرایط مساعد آب و هوایی موجب افزایش تولید میوه هلو در باغات شهرستان مانه سملقان و بجنورد در سال زراعی جاری شد و در این شرایط واسطه گران با قیمت های پایین تر محصول را خریداری می کردند که موجب گلایه مندی باغداران شد.

وی تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی استان با همکاری اتحادیه سراسری باغداران کشور و مدیریت سازمان میادین میوه و تره بار تهران از امروز سه مرکز خرید توافقی در شهر شهرآوا، قاضی و روستای شیرآباد شهرستان مانه و سملقان راه اندازی کرد و بعد از خرید محصول را به تهران حمل می کند.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی افزود: هدف از اجرای این طرح کوتاه کردن دست دلالان، کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف کننده است.

وی قیمت هر یک کیلوگرم هلو را ۱۶ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این قیمت در هر هفته با توجه به تغییر قیمت‌ها در بازارچه های میوه و تره بار تهران تعیین و اعلام می شود این در حالی است که واسطه گران هلو را حتی با قیمت پنج هزار تومان نیز از باغداران خریداری می کردند.

ارقام هلو به لحاظ رسیدگی به سه گروه زودرس، میان رس و دیر رس تقسیم می شوند که ارقام زودرس شامل سرخ و سفید، زعفرانی، شصت روزه گرگانی یا کاردی است.

گستره باغ های استان ۴۸ هزار و ۴۹۳ هکتار است که در این سطح ۲۶ گونه باغی تولید می شود.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha