پاشینیان نسبت به افزایش خطر بی‌ثباتی قفقاز جنوبی هشدار داد

تهران – ایرنا – نخست وزیر ارمنستان در توییتی با اشاره به انسداد گذرگاه لاچین و حمله مرگبار نیروهای باکو به منطقه قره‌باغ نسبت به افزایش خطر بی‌ثباتی در منطقه قفقاز جنوبی به شدت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، نیکول پاشینیان روز چهارشنبه در این توییت نوشت: از جامعه بین‌المللی می‌خواهم تا گام‌های عملی برای تضمین حقوق و امنیت مردم ناگورنو – قره‌باغ بردارد.

وی با اشاره به تداوم انسداد "غیرقانونی" گذرگاه لاچین و جان باختن چهار تن از ساکنان قره‌باغ، افزود: خطر بی‌ثباتی قفقاز جنوبی بسیار است.

ساعاتی پیش خبرگزاری آرمن پرس به نقل از بیانیه وزارت دفاع جمهوری خودخوانده آرتساخ خبر داده بود که در جریان نقض آتش‌بس و حمله نیروهای جمهوری آذربایجان به جدایی طلبان ناگورنو – قره‌باغ، چهار تن از نیروهای این منطقه کشته شدند.

در این بیانیه آمده که یگان های ارتش جمهوری آذربایجان ساعت ۱:۳۰ به وقت محلی با توپخانه و پهپاد به سوی شهرهای مارتونی و مارتاکرت حمله کردند که در جریان این تهاجم چهار تن از نیروهای ارمنی کشته شدند.

پاشینیان پیشتر هشدار داده بود که بی‌توجهی باکو به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) وضعیت انسانی در منطقه قره‌باغ را وخیم‌تر کرده است.

وی گفت: جمهوری آذربایجان به محاصره گذرگاه لاچین ادامه می‌دهد در حالی که دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۲ فوریه (سوم اسفند) دستور به لغو این محاصره داد. این دستور دادگاه الزام‌آور است اما تصمیم دادگاه اجرا نمی‌شود و نه مردم و نه وسائل نقلیه و خودروها امکان عبور از گذرگاه لاچین را دارند.

نخست وزیر ارمنستان افزود: حتی عبور خودروهای صلیب سرخ نیز منع شده است. اجرای کامل حکم دیوان بین‌المللی دادگستری و تضمین اجرای این حکم یک دستور بین‌المللی است و باید با منطق با آن برخورد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha