۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85154322
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خیران مهریز یزد ساخت ۱۱ مدرسه را متعهد شدند

۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85154322
خیران مهریز یزد ساخت ۱۱ مدرسه را متعهد شدند

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: صنعتگران و خیران شهرستان مهریز مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان برای احداث ۱۱ مدرسه را متقبل شدند.

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد؛ مهران فاطمی در نشست مشترک با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز مهریز اظهار کرد: همچنین خیرین و صاحبان صنایع پیگیری عملیات بهسازی، نوسازی، تعمیر و تجهیز ۱۱ مدرسه دیگر این شهرستان را برای بهبود زیرساخت های حوزه آموزش و پرورش جهت ارائه خدمات فراگیر به شهروندان به عهده گرفتند.

وی اضافه کرد: سفر ۲ روزه به شهرستان‌های استان را در دستور کار قرار داده‌ایم و در همین راستا یکی دیگر از جلسات ثابت در شهرستان‌ها، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که در راستای حل و فصل مشکلات صنعتگران برگزار می‌شود.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و حیاتی ترین دستگاه اجرایی در کشور نام برد و گفت: بدون شک هیچ باقیات صالحاتی بالاتر و ارزشمندتر از مدرسه سازی نیست و مهمترین سرمایه و ثروت کشور نیز دانش آموزان هستند.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در این نشست مقرر شد آموزش و پرورش زمینه احداث چندین باب مغازه در زمین های بلااستفاده واقع در مجاورت محورهای مواصلاتی پر تردد و با قابلیت کسب و کار را توسط خیرین و صنعتگران ایجاد کند.

وی ادامه داد: با احداث این واحدهای تجاری و صنفی، هزینه های جاری مدارس از محل دریافت اجاره‌بهای آنها تامین خواهد شد و به عنوان یک منبع پایدار در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد اداره کل آموزش و پرورش این ساز و کار را برای تمامی مدارس استان یزد دنبال کند تا در قالب قانونی خود این اقدام نوآورانه و در عین حال درآمدزا برای آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.

مهریز که در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد ۱۳ هزار دانش آموز با ۱۰۷ مدرسه دارد که ۳۰ درصد مدارس آن خیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha