۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85153648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور بلاروس: ما بخش اعظم تسلیحات هسته‌ای روسیه را دریافت کردیم

تهران-ایرنا- الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس روز سه شنبه گفت که بخش قابل توجهی از تسلیحات هسته‌ای روسیه که برای استقرار در کشور ما درنظر گرفته شده، هم اکنون تحویل داده شده است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس" لوکاشنکو گفت: «برخی از سلاح‌های هسته‌ای که نمی‌خواهم تعداد آن‌ها را بیان کنم اما بخش بزرگی از آن‌ها به بلاروس تحویل داده شده است. جای تعجب است که کشورهای غربی نتوانستند این تسلیحات را ردیابی کنند.»

وی خاطرنشان کرد که نظامیان روسیه از تسلیحات هسته‌ای مستقر در بلاروس نگهداری می‌کنند زیرا نیروهای ما چنین تجربه و تخصصی ندارند. در همین حال، لوکاشنکو خاطرنشان کرد او شخصاً مسئول ایمنی سلاح‌های هسته‌ای روسیه است.

لوکاشنکو ادامه داد: لهستانی‌ها و دیگران چنین فکر می‌کنند که واگنر از سلاح‌های هسته‌ای و غیره محافظت خواهد کرد. اما این گروه چنین نقشی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پوتین به تازگی از استقرار بخشی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی این کشور در خاک بلاروس خبر داد و گفت که قرار است در اواخر تابستان امسال سلاح‌های بیشتری به بلاروس منتقل شود.

رئیس جمهوری روسیه گفته است از نظر تئوری این کشور می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای در صورت تهدید علیه تمامیت ارضی یا موجودیت خود استفاده کند، اما نیازی به این کار ندارد.

بایدن مدعی شد استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس غیر مسئولانه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha