امام جمعه کرمانشاه: اقتدار و سربلندی ایران اسلامی از برکت خون شهدا است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: ایران اسلامی با اقتدار و سربلندی، دشمنان را پشت در نگه‌ داشته و این‌ همه عظمت به برکت رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و صبر و استقامت خانواده آنها است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز سه‌شنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه به همراه «خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با خانواده شهیدان گرانقدر «سلیم قنبری» و «صفرچقازردی» دیدار کرد و افزود: شهدا نمونه کامل حسن خلق و متعلق به عالم اسلام هستند.
وی اظهار کرد: شهدا نمونه کامل حسن خلق و رفتار شهدا متعلق به عالم اسلام هستند که می‌توان برای دیگران الگوی بارز در جامعه باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: شهدا نه‌تنها ولی‌ نعمت ما که ولی‌ نعمت دنیای اسلام هستند و امروز اگر کشور از اقتدار و عظمت محکمی برخوردار است همه به برکت خون شهداست.
وی گفت: همسران شهدا وظیفه خطیری در زندگی بر عهده داشتند، این عزیزان برای فرزندان خود هم نقش پدری و هم مادری ایفا کرده و فرزندان برومندی را در دامن پاک خود پرورش و تحویل جامعه داده‌اند.
آیت الله علما یادآور شد: خانواده‌های معظم شهدا حق بزرگی به گردن همه مردم و مسوولین دارند و ما باید قدردان این ایثارگری‌ها باشیم.

امام جمعه کرمانشاه: اقتدار و سربلندی ایران اسلامی از برکت خون شهدا است

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha