دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های برتر آسیایی قرار گرفت

اردبیل-ایرنا- دانشگاه محقق اردبیلی برای سومین سال پیاپی در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه­‌های برتر آسیایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: در ویرایش ۲۰۲۳ نظام رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی توسط موسسه آموزش عالی تایمز، ۹۲۸ موسسه از ۳۶ کشور آسیایی در فهرست پایانی قرار دارند که دانشگاه محقق اردبیلی با قرار گرفتن در بازه ۲۰۱-۲۵۰، برای سومین سال پیاپی در این رتبه بندی قرار گرفته است.

جبرائیل رزمجو اضافه کرد: ۶۵ موسسه ایرانی در این لیست حضور دارند و دانشگاه محقق اردبیلی در میان دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نظر امتیاز رتبه چهارم را کسب کرده است.

وی ادامه داد: در ویرایش پیشین این نظام رتبه بندی، ۵۸ موسسه از ایران و ۸۲۹ موسسه از کشورهای آسیایی در میان موسسه ‌های برتر آسیا قرار داشتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی افزود: رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی موسسه آموزش عالی تایمز موسسه‌های پیشرو آسیا را بر اساس ۱۳ سنجه کمی در ۵ زمینه پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادها با وزن ۳۰ درصد، آموزش با وزن ۲۵ درصد، چشم‌ انداز جهانی با وزن ۷.۵ درصد و درآمدهای صنعتی با وزن ۷.۵ درصد ارزیابی می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک این موفقیت به کارکنان، دانشجویان و جامعه علمی استان، بیان کرد: تلاش‌ های دانشگاهیان در جهت توسعه پژوهش و فناوری باعث شده است دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان یکی از مراکز برجسته علمی در کشور و جهان شناخته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: دستیابی به این موفقیت‌ها، انگیزه و اشتیاق بیشتری را برای رشد و پیشرفت علمی در دانشگاه محقق اردبیلی به وجود آورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha