۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85153336
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجارستان: شورش واگنر تاثیری بر روند قدرت در روسیه نخواهد داشت

تهران- ایرنا- نخست وزیر مجارستان گفت که شورش واگنر تاثیری بر روند قدرت در روسیه و جنگ اوکراین نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، ویکتور اوربان در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد اظهار داشت: شورش گروه واگنر هیچ تاثیری بر روند جنگ نخواهد داشت و این ایده که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ضعیف شده، مردود است.

وی اضافه کرد: اگر کسی تصور می کند که پوتین ممکن است شکست بخورد یا جایگزین شود، پس مردم روسیه و ساختارهای قدرت این کشور را درک نمی‌کند.

اوربان افزود: ساختارها در روسیه بسیار پایدار هستند. روسیه کشوری متفاوت و نظامی است که بر اساس ارتش، سرویس‌های مخفی و پلیس پایه ریزی شده است.

روز جمعه گروه شبه نظامی واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین مدعی شد که نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی به اردوگاه این گروه انجام دادند. وزارت دفاع روسیه این ادعاها را رد کرد اما نیروهای این گروه کنترل چندین ساختمان غیرنظامی در روستوف را در اختیار گرفته و به سمت مسکو حرکت کردند.

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی اقدامات رئیس واگنر را یک شورش مسلحانه و خیانت توصیف کرد. همان روز پوتین با وساطت الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود در توافقی این قضیه را خاتمه داد.

در نتیجه مذاکرات و میانجیگری رئیس جمهور بلاروس، پریگوژین تحرکات نیروهای خود را در روسیه متوقف کرد و به آنها دستور عقب نشینی به سمت اردوگاه‌هایشان را داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha