۶ پارکینگ عمومی برای خودرو زائران اربعین در مرز خسروی اختصاص یافت

کرمانشاه – ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به در نظر گرفتن ۶ پارکینگ عمومی برای خودروی زائران اربعین، خواستار ساماندهی آنها شد و گفت: بلوک بندی و قطعه بندی این پارکینگ ها ضروری است که در اولین فرصت باید انجام بگیرد.

به گزارش ایرنا، سردار «مهدی حاجیان» روز سه شنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی قصر شیرین - خسروی و زیرساخت‌های این محور برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع اربعین به قدری دارای اهمیت است که همه مسئولان باید بسیج شده و شرایط را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی فراهم کنند.

رئیس پلیس کرمانشاه با اشاره به تقویت زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران عتبات عالیات و کربلای معلی، گفت: مراسم اربعین باید امسال باشکوه تر از سال های قبل برگزار شود.

وی ادامه داد: در این میان کرمانشاه و مرز خسروی از دیرباز محل تردد زائران کربلای معلی بوده و در این چند ساله نیز استقبال خوبی از سوی زائران اربعین برای تردد از آن به عمل آمده است.

سردار حاجیان تصریح کرد: یکی از مسائلی که در سفر معنوی اربعین مورد توجه زائران است موضوع پارکینگ برای خودروهای آنهاست که امسال تلاش می کنیم زوار در این خصوص دغدغه ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد: نظارت بر نحوه فعالیت پارکینگ ها و چگونگی ارایه خدمت به زائران اربعین نیز باید به صورت جدی در دستور کار پلیس های پیشگیری و آگاهی قرار بگیرد.

سردار حاجیان در پایان خواستار همراهی همه دستگاه های اجرایی با پلیس به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین شد و گفت: خدمت به زوار حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام وظیفه ای همگانی است و نیاز است از هم اکنون اقدامات لازم صورت گیرد.

در حاشیه این بازدید، معاونان و مسئولان انتظامی کرمانشاه به تشریح اقدامات یگان های خود در راستای خدمات رسانی به زائران و فراهم شدن زیرساخت ها پرداختند.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha