معاون وزیر صنعت: رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان با کاهش روند اداری پیگیری می‌شود

سمنان - ایرنا - معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع دغدغه تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف از جمله تامین ارز، ثبت سفارش و تامین کالا با هماهنگی دستگاه‌های دولتی، کاهش روند اداری و اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی برادران روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان سمنان در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان اظهار کرد: رشد اقتصادی در بخش صنعت کشور سال گذشته طبق اعلام مرکز آمار کشور به هفت و هفت دهم درصد در سال ۱۴۰۱ رسید.

وی افزود: رشد اقتصادی در استان سمنان نیز بیش از ۱۵ درصد است و استان سمنان در این زمینه جزو استان‌های برتر است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دغدغه نخست استان سمنان در زمینه تامین نیروی انسانی است، افزود: کمبود نیروی انسانی گواهی توسعه صنعت و رشد اقتصادی در این استان است.

وی افزود: احیای بیش از ۱۰۰ واحد راکد در استان سمنان از نشانه‌های دیگر رشد اقتصادی در بخش صنعت این استان است.

معاون وزیر صنعت: رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان با کاهش روند اداری پیگیری می‌شود

رشد اقتصادی در استان سمنان پنج و سه دهم درصد و بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار سمنان نیز اظهار کرد: رشد اقتصادی در کشور سه و هفت دهم درصد و در استان سمنان بالاتر از کشور و حدود پنج و سه دهم درصد است.

هاشمی با بیان اینکه سمنان اولین استان غیرنفتی دارای رشد اقتصادی بالا در کشور است، افزود: طبق گزارش مرکز آمار ۲۰ و ۲ دهم درصد تسهیلات رونق تولید کشور در استان سمنان جذب شد و نرخ بیکاری در این استان بعد از ۱۸ سال به پنج و هفت دهم درصد رسید.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: ارتباط و همدلی بخش خصوصی و دولتی رمز موفقیت در استان سمنان است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است رهبر معظم انقلاب تاکید بر اقتصاد و معیشت دارند و بخش خصوصی در استان سمنان در زمینه تولید و مسوولیت اجتماعی پیشگام هستند.

استاندار سمنان گفت: از جمله اتفاق‌های مهم استان سمنان در زمان دولت سیزدهم این است که حتی یک واحد تولیدی صنعتی در این مدت تعطیل نشد و علاوه بر آن افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و احیای ۱۱۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد محقق شد.

رشد اقتصادی در بخش صنعت استان سمنان به ۲۵ و ۹۹ صدم درصد رسید

همچنین مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: رشد اقتصادی در بخش معدن ۲۵ و ۹۹ صدم درصد و در بخش صنعت استان سمنان ۱۵ و ۴۹ صدم درصد است.

یادگار احمدی افزود: طی یک سال گذشته افزایش ظرفیت بالای ۳۰ درصد در ۱۶۱ واحد صنعتی استان سمنان محقق شد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان پرداخت شد و بیش از ۱۲۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با همراهی واحدهای صنعتی محقق شد.

احمدی بیان کرد: ۲هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان سمنان فعال است و ۴۰۰ طرح صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از ۱۵ هزار نفر با پیشرفت بالای ۴۰ درصد در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه ۶۸۹ واحد معدنی در استان سمنان وجود دارد و سالانه بیش از ۱۵ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می‌شود، افزود: ۳۶ هزار واحد صنفی با اشتغالزایی برای ۹۰ هزار نفر در این استان وجود دارد.

سمنان استان نخست کشور در جذب سرمایه‌گذار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز گفت: استان سمنان طی یکسال گذشته رتبه یک کشور در شاخص‌های مختلف مانند جذب سرمایه‌گذار و واگذاری اراضی برای ساخت واحد تولیدی را از آن خود کرده است.

معاون وزیر صنعت: رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان با کاهش روند اداری پیگیری می‌شود

محمد رضا باقری افزود: گرفتن مصوبه ایجاد شهرک فناوری با چهار زوم و افزودن ۵۰۰ هکتار به اراضی تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، پیگیری راه اندازی ایستگاه راه‌آهن در منطقه ویژه اقتصادی سمنان و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سمنان و گرفتن کد گمرکی از جمله اقدام‌های این شرکت طی یکسال گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار کرد: تکمیل طرح تقاطع روگذر شهرک صنعتی سمنان به شرکت شهرک‌ها واگذار شد و امید است با تلاش مضاعف به زودی عملیات اجرایی بهوسیله شرکت شهرک‌ها آغاز و این طرح تکمیل شود.

وی افزود: پیگیری در نظر گرفتن سهم ۱۴۵ لیتر آب برای صنعت استان سمنان از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان است که البته میزان آب تخصیص یافته کمتر از سهم در نظر گرفته شده است.

باقری ادامه داد: ایجاد برج آی تی طرحی است که از سال ۸۳ معطل مانده بود اکنون شرکت شهرک با اهتمام ویژه پیگیر اجرای این طرح است.

وی افزود: سردر تجاری برای ورودی شهرک صنعتی سمنان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و استفاده از پساب شهر سمنان در بخش صنعت در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: شهرک صنعتی گرمسار و شهمیرزاد با کمبود و قطعی آب مواجه هستند و شهرک صنعتی گرمسار ۲ تا سه ساعت آب دارند و حفر چاه در شهرک صنعتی شهمیرزاد برای رفع مشکل کم‌آبی در دستور کار است و پیش بینی می‌شود طی ۲ سال آینده مشکل کم‌آبی در این ۲ شهرک صنعتی رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲ هزار واحد صنعتی با اشتغالزایی برای ۵۷ هزار نفر در استان سمنان فعال است و ۵۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد نیز در دست ساخت است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یکروزه به استان سمنان علاوه بر افتتاح واحد تولیدی در شهرک صنعتی ایوانکی شهرستان گرمسار، از واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی ایوانکی و گرمسار بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha