رشد ۵۵ درصدی پرداختی‌های بیمه سلامت در استان اصفهان

اصفهان-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: این اداره کل سال گذشته، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان اُستان پرداخت کرده که رشد ۵۵ درصدی نسبت به سال‌پیش داشته است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین صفاری روز سه‌شنبه به ایرنا اصفهان گفت: ارقام یاد شده برای بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده بیمه سلامت در استان اصفهان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ پرداخت مطالبات مراکز بهداشتی و درمانی ارائه‌دهنده خدمت، از بیمه سلامت به‌ موقع انجام شده است و مطالبات سال ۱۴۰۲ نیز در حال پرداخت است و هیچ مرکز درمانی، مطالبه‌ای بابت سال ۱۴۰۱ از بیمه سلامت استان ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین رشد هزینه ها درسال ۱۴۰۱ مربوط به حوزه دارو بود به طوری‌که نسبت به سال پیشین، بیش از ۱۷۰ درصد رشد هزینه های دارویی، داشته ایم.

وی گفت: بیمه سلامت در استان اصفهان بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده دارد که از این تعداد بیش از ۱میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن به صورت رایگان بیمه شده اند.

به گزارش ایرنا، از حدود۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آن‌ها ساکن استان اصفهان هستند و ۶۷۰ هزار نفر از آنها بیمه روستایی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha