گرد و غبار در راه شهرهای جنوبی آذربایجان‌شرقی است

تبریز - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایداری نسبی هوا تا اوایل هفته آینده، گفت: در این بازه زمانی دمای هوا به صورت نسبی افزایش و در شهرهای جنوبی استان به واسطه پدیده گرد و غبار، کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، در برخی ساعات روز سرعت وزش باد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه این وضعیت موجب بروز گرد و غبار به ویژه در شهرهای جنوبی استان می شود، اظهار کرد: طی این مدت در سایر مناطق استان پدیده جوی خاصی روی نخواهد داد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای هفت درجه و جلفا با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای هوای تبریز در خنک ترین زمان به ۲۰ درجه سانتی گراد رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha