مادورو: آمریکای لاتین و کارائیب، باید یک بلوک واحد در دنیای بدون هژمون‌ها باشد

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا با حمایت از «ایجاد جهانی بدون هژمون‌ها و امپراتوری‌ها» تاکید کرد: آمریکای لاتین و کارائیب باید خود را به عنوان یک بلوک واحد در دنیای جدید چند قطبی و بدون هژمون ها که در حال ساخت است، معرفی کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان نشست وزرا و مقام‌های ارشد حوزه علم، فناوری و نوآوری، جامعه کشورای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک/ Celac) که در کاراکاس برگزار شد، ایجاد بلوکی از قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با هدف همگرایی منطقه و دستیابی به هویت آمریکای لاتینی را خواستار شد.

وی افزود: ساخت هویت آمریکای لاتین و کارائیب، در روح مردمان این قاره جای خواهد داشت و ما آن را در منطقه به عنوان یک فرصت عالی برای ایجاد یک بلوک عظیم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قدرت شاهد خواهیم بود.

مادورو از ایجاد جهانی بدون امپراتوری‌ها و جنگ‌ها حمایت کرد که امکان تحکیم صلح، حاکمیت و همکاری را فراهم می‌کند.

وی گفت: ظهور دنیای جدید با قدرت فزاینده‌ای خود را نشان می‌دهد، جهانی بدون امپراتوری‌ها، بدون هژمون‌ها، جهانی چند قطبی، چند مرکزی که در آن همه ما می‌توانیم یکدیگر را در شرایط مساوی ببینیم.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تاکید بر اینکه اتحاد منطقه موجب تقویت هویت ملت‌ها خواهد شد، گفت: آمریکای لاتین و کارائیب باید در جایگاهی والا قرار گیرد، در سطح جهان جدیدی که در حال تولد است؛ و خود را به عنوان یک بلوک واحد با هویت و پیشنهادات خاص خود معرفی کند.

نشست سلاک روزهای در دوشنبه و سه شنبه (۲۶ و ۲۷ ژوئن) با حضور هیات‌هایی از ۳۳ کشور در پایتخت ونزوئلا برگزار شده است.

تغذیه پایدار، سلامت و بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، چالش‌ها در مواجهه با همه‌گیری‌های جدید، توانایی‌های فضایی، مقابله و سازگاری با بحران آب‌وهوایی از جمله موضوعات برنامه‌ریزی شده برای این نشست عنوان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha