اعتبارات عمرانی میراث‌ فرهنگی کرمانشاه چهار برابر افزایش یافت

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی این اداره‌ کل نسبت به سال قبل گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم شاهد افزایش بسیار مناسب اعتبارات عمرانی نسبت به سال قبل باشیم.

«داریوش فرمانی» روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به اداره‌ کل میراث فرهنگی کرمانشاه رقمی در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال بود که با پی‌گیری انجام شده امسال این عدد با افزایشی چهار برابری به حدود ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

او تصریح کرد: این اعتبارات عمدتا در حوزه مرمت، زیرساخت‌های گردشگری، آموزش و توسعه صنایع‌ دستی، تبلیغات و کاوش‌های باستان‌شناسی است که تلاش می‌کنیم با انجام کار جهادی اعتبارات را برای پیشبرد اهداف مشخص شده هزینه کنیم.

فرمانی با بیان اینکه کار تعدادی از پروژه‌ها تمام و مابقی فعال هستند، افزود: تاکنون در غالب پروژه‌ها شاهد پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی هستیم که با تلاش همکاران به طور قطع شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها خواهیم بود.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه در پایان ضمن تقدیر از همکاری مسوولین مربوطه کمک و مساعدت مجموعه مدیریتی استان را در پیشبرد سریعتر این اهداف قابل ستایش خواند.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha