نگرانی صهیونیست‌ها از مجهز شدن کشورهای منطقه به سلاح‌های پیشرفته

تهران- ایرنا- یک پژوهشگر و تحلیلگر صهیونیستی به نگرانی صهیونیست‌ها از مجهز شدن کشورهای منطقه به سلاح‌های پیشرفته اشاره کرد و گفت: موشک‌های بالستیک مافوق صوت، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های دقیق بزرگترین تهدید برای (رژیم) اسرائیل هستند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، اویتان کوهن با انتشار گزارشی در روزنامه «اسرائیل الیوم» نوشت: پس از تلاش کشورهای مصر، عربستان، امارات متحده عربی و ایران برای دستیابی به سلاح‌های پیشرفته، یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه آغاز شده است که امنیت (رژیم) اسرائیل را تهدید می‌کند.

وی افزود: اسرائیل باید با مجهز شدن به فناوری‌های جدید و مناسب برای مقابله با تهدید جدیدی که از سوی همسایگان عرب خود روبرو است، به ویژه موشک‌های مافوق صوت آماده شود.

براساس این گزارش، بیشترین چیزی که باید اسرائیل از آن نگران باشد، زیرساخت‌های موشکی در منطقه است.

کوهن اضافه کرد: موشک‌های بالستیک مافوق صوت، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های دقیق بزرگترین تهدید برای اسرائیل هستند.

وی نوشت: در منطقه خلیج فارس و به ویژه عربستان از آمریکا می‌خواهد که به قراردادهای فروش سلاح پایبند باشد و خواستار ساخت سلاح اتمی است و مصر و امارات نیز خود را برای یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه آماده می‌کنند.

این تحلیلگر صهیونیست در گزارش خود مدعی شد: سلاح‌های ایرانی به حزب الله نیز رسیده است و اکنون آنها ده‌ها هزار موشک ایرانی در اختیار دارند و تلاش‌هایی برای دقیق کردن این موشک‌ها درحال انجام است.

کوهن افزود: در کنار ایران، عربستان، مصر، امارات و قطر نیز تلاش‌های سریعی را برای مجهز شدن به انواع سلاح‌ها آغاز کرده‌اند که اکنون تهدیدی برای اسرائیل نیست ولی با توجه به تغییرات احتمالی، اسرائیل باید از این امر نگران باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha