نصیرشلال در آزمون سخت ورود به اقلیم کیانوش

تهران- ایرنا- رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری ایران در حالی برگزار شد که دارنده مدال طلای المپیک ریو باوجود تاکید کادر فنی یکی از غایبان این رکوردگیری بود.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، رکورگیری درون‌ اردویی تیم ملی وزنه‌برداری ایران عصر امروز در محل سالن وزنه‌برداری آکادمی ملی المپیک برگزار شد و مدعیان در حضور کادر فنی موفق به مهار وزنه شدند. یکی از ناکامان این رکوردگیری سهراب مرادی بود که نتوانست در حرکت یکضرب وزنه ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کند و در دوضرب نیز انصراف داد.

نصیرشلال در آزمون سخت ورود به اقلیم کیانوش

هرچند مرادی از دوران اقتدار خود فاصله دارد اما دیگر رقیب سنتی او، امروز در رکوردگیری درون‌اردویی شرکت نکرد تا نشان دهد که تغییر و تحولات فراوان در مدیریت و کادر فنی وزنه‌برداری ایران تاثیری بر تصمیمات انفرادی او ندارد و رستمی همچنان در اقلیم خودمختار خود فرمانروایی می‌کند. کیانوش هرچند در دوره جدید با تیم تمرین خواهد کرد اما تابع دستورات کادر فنی نیست و صرفا حضور فیزیکی در اردو گروهی دارد و تمام تصمیماتش هم کاملا انفرادی است. با وجود این تصمیمات نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری چند روز پیش در گفت‌وگویی به صراحت از رستمی برای حضور در رکوردگیری دعوت به عمل آورد اما رستمی این روزها بیشتر تمرکز خود را بر کوهنوردی در استان کرمانشاه گذاشته است.

نصیرشلال سوم تیرماه گفت: «حضور کیانوش رستمی در رکوردگیری کاملا الزامی است و به او اطلاع دادیم که باید در رکوردگیری باشد. نه تنها کیانوش رستمی هر کس دیگری هم که در این رکوردگیری نباشد از اعزامش به مسابقات پیش رو معذوریم.»

نصیرشلال در آزمون سخت ورود به اقلیم کیانوش

اولتیماتوم نصیرشلال به رستمی با حمایت بهداد سلیمی نایب رئیس فدراسیون همراه شد. دارنده مدال طلای المپیک در حاشیه رکوردگیری به خبرنگاران گفت: من در جریان چرایی عدم حضور کیانوش رستمی در رکوردگیری نیستم و باید از کادر فنی در خصوص او سوال شود. هر تصمیمی از سوی کادر فنی در مورد هر ورزشکاری گرفته شود ما کاملا از کادرمان حمایت می‌کنیم و پشت کادرفنی هستیم. حالا باید ببینیم که تصمیم کادر فنی در مورد کیانوش رستمی یا هر ورزشکار دیگر چه چیزی است.

چراغ سبز سلیمی برای برخورد کادرفنی با رستمی می‌تواند آغازی بر پایان تصمیمات انفرادی ملی‌پوش کرمانشاهی وزنه‌برداری ایران باشد؛ تصمیماتی که نه بر محور دستورالعمل فدراسیون است و نه جایی در راهبردهای کادر فنی وزنه‌برداری ایران دارد.

البته این چراغ سبز و اولتیماتوم نصیرشلال برای حضور وزنه‌برداران در رکوردگیری، کار او را برای برخورد با رستمی سخت کرده است زیرا سرمربی تیم ملی که قاطعانه از حذف غایبان رکوردگیری از اردو تیم ملی خبر داده بود، اکنون با یک آزمون سخت روبه‌رو است؛ آزمونی که کادر فنی گذشته کمتر توانستند از آن سربلند بیرون بیایند.

نصیرشلال در آزمون سخت ورود به اقلیم کیانوش

در گذشته سیاست کنار آمدن با رستمی در دستور کار بود و اگر این سیاست در این دوره عوض نشود بی‌تردید نواب همان داستان‌هایی را تجربه خواهد کرد که کوروش باقری، سجاد انوشیروانی، حسین توکلی و محمدحسین برخواه مربیان پیشین تیم ملی در برخورد با کیانوش تجربه کرده بودند.

گام گذاشتن به اقلیم خودمختار کیانوش اکنون به یکی از ماموریت‌های نصیرشلال تبدیل شده است. او برای محدود کردن بسیاری از تصمیمات انفرادی هم‌تیمی سابق خود از پشتیبانی ریاست و ارکان کادر فنی برخوردار بوده و می‌تواند با یک تصمیم مقتدرانه این نخبه وزنه‌برداری را به ریل موفقیت بازگرداند. نصیرشلال در صورت ناکامی در این ماموریت ممکن است در آینده با نمودهای زیادی از بازیکن‌سالاری در اردوهای تیم ملی مواجه شود.

نصیرشلال در آزمون سخت ورود به اقلیم کیانوش

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که در یک دهه گذشته شاهد تصمیمات انفرادی رستمی در مقاطع مختلف بوده، به خوبی می‌داند که تصمیمات مستقل کیانوش و برخی دیگر از قهرمانان بزرگ وزنه‌برداری چگونه سهمیه المپیک توکیو را از ایران گرفت و مدال دسته ۹۶ کیلوگرم را به قطری‌ها تقدیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha