سرپرست فدراسیون چوگان: ایلخانی مافیای چوگان نیست/ باشگاه شهدا به شرکت توسعه بازمی‌گردد

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون چوگان گفت: تا مدتی دیگر باشگاه شهدا نیز به شرکت توسعه بازمی‌گردد و این روند از دست رفتن باشگاه‌ها کمی مشکل‌ساز است و می‌تواند به فدراسیون ضربه بزند.

اصغر ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به سبقه ورزشی خود در رشته چوگان اظهار داشت: سال ۸۹ رئیس باشگاه ذوالجناح ارتش بودم این باشگاه در رشته‌های زیادی فعالیت داشت و یکی از آن‌ها چوگان بود. در دانشگاه افسری باید یک دوره ورزشی چوگان را بگذرانیم و این خودش شروع آشنایی من با چوگان بود. ۲ سال به عنوان دبیر فدراسیون فعالیت کردم و ۲ سال نیز رئیس باشگاه شهدا که یکی از باشگاه‌های صاحب نام در رشته‌های مرتبط با اسب است بودم. من نماینده نیروهای مسلح هستم و از نظر من شخص ناظری، سرپرست فدراسیون نیست؛ بلکه این نیروهای مسلح هستند که سرپرستی فدراسیون را به عهده گرفته‌اند.

وی روند کاری فدراسیون در دوره سرپرستی خود را اینطور توضیح داد: همه باید به برگزاری انتخابات کمک کنند زیرا چوگان نه تنها وجهه ورزشی بلکه وجهه‌های فرهنگی و بسیاری دارد و از نظر من وزارت فرهنگ، میراث و حتی جهاد هم باید به این رشته کمک کند. ابتدا باید وزارت ورزش زمان انتخابات کمیسیون داوران، مربیان و ورشکاران را اعلام کند و پس از برگزاری به سراغ مقدمات انتخابات ریاست فدراسیون برویم. خود من قبل از پیش آمدن بحث سرپرستی، برای ریاست ثبت‌نام کرده بودم و الان منتظر اعلام نتیجه هستیم.

سرپرست فدراسیون چوگان: ایلخانی مافیای چوگان نیست/ باشگاه شهدا به شرکت توسعه بازمی‌گردد

سرپرست فدراسیون چوگان در خصوص اختلافات رئیس پیشین فدراسیون با شرکت توسعه اماکن ورزشی عنوان کرد: تا مدتی دیگر باشگاه شهدا نیز به شرکت توسعه بازمی‌گردد و این روند از دست رفتن باشگاه‌ها کمی مشکل‌ساز است و می‌تواند به فدراسیون ضربه بزند اما طبق صحبتی که اخیرا با وزیر ورزش داشتم، قرار بر این است که طی جلسه‌ای با پولادگر و شرکت توسعه، به توافقی برسیم تا از همه باشگاه‌های در اختیار این شرکت، به صورت کمپ استفاده کنیم و بتوانیم چوگان را گسترش دهیم.

ناظری در مورد شایعه مهندسی انتخابات توسط ایلخانی گفت: به چنین شایعاتی اعتقاد ندارم؛ به نظرم عادی است که ایلخانی به عنوان ریاست باشگاه قدرتمندی مثل کانون چوگان، در اتفاقات و تصمیمات رشته چوگان موثر باشد اما اینکه او را مافیای این ورزش بدانیم اجحاف در حق اوست. ایلخانی کمک بسیاری به گسترش و زنده نگاه‌داشتن این ورزش کرده است و هزینه بسیاری برای برتری چوگان بازها و اسب‌های چوگانی ایران انجام داده است. ۸۰ درصد بازی چوگان به اسب بستگی دارد و تنها نگهداری اسب‌های یک باشگاه او حدودا ماهانه به یک میلیارد و نیم می‌رسد و همه این هزینه ها برای این ورزش و ایران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha